شرایط واردات طلا ، ارز و طلای خام توسط گمرک اعلام گردید

شرایط واردات طلا

آنچه در این مطلب خواهید خواند

شرایط واردات طلا

گمرک جمهوری اسلامی ایران طی بخشنامه‌ای، شرایط واردات طلا ، ارز و طلای خام را اعلام کرد ، طبق آخرین گزارشات به دست آمده از گمرک، واردات طلا، ارز و طلای خام، منوط به اخذ مجوز از بانک مرکزی و انجام تشریفات گمرکی مجاز است. همچنین در این بخشنامه اضافه شده است، ترخیص کالاهای وارداتی با رویه بانکی باید با تاییدیه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مبنی بر اخذ مابه التفاوت «نرخ ارز زمان پرداخت» و «نرخ ارز در بازار در تاریخ ترخیص» همراه باشد. براساس این بخشنامه ورود ارز به صورت اسکناس به داخل کشور بدون هیچ محدودیتی و مطابق مقررات بانک مرکزی و مقررات مبارزه با پولشویی مجاز بوده است. بنابراین باید توجه داشت در خصوص انجام تشریفات گمرکی رعایت بخشنامه های مربوطه الزامی است.

طلای ساخته شده نیز بدون محدودیت و با گرفتن مجوز لازم از بانک مرکزی و  انجام تشریفات گمرکی و پرداخت حقوق ورودی و مالیات ارزش افزوده و دیگر وجوه متعلقه مجاز است که وارد کشور شود.

علاوه بر این در این بخشنامه در خصوص واردات طلای خام اضافه شده است که واردات طلای خام (‌شمش استاندارد) با اخذ مجوز از بانک مرکزی و رعایت تشریفات گمرکی و رعایت سایر مقررات از پرداخت حقوق، عوارض قانونی و مالیات ارزش افزوده معاف شده است. به طور کلی می توان گفت بر اساس سیاست جدید ارزی دولت که به تصویب هیات وزیران رسیده و از 16 مرداد ماه  سال جاری اجرایی شده است، واردات اسکناس ارز و طلای خام به کشور توسط صرافی ها و اشخاص با اخذ مجوز از بانک مرکزی و رعایت تشریفات گمرکی مجاز است. طبق تصمیم گیری جدید دولت واردات طلای خام از پرداخت تعرفه گمرکی و ارزش افزوده نیز معاف شده است.

منابع : سایت جهان نیوز

4.7/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *