چالش‌ها و راهکارها؛ سال نوی چینی و بازار نوروز

چالش ها و راهکار های سال نو چینی و بازار نوروز

آنچه در این مطلب خواهید خواند

آیا می‌دانستید سال نو چینی امسال (2023) دقیقاً 10 روز زودتر از سال پیش فرا می‌رسد؟ آیا تیم خرید و تأمین محصول شما برای تأثیرات این اتفاق بر زنجیره تأمین شما آماده است؟ جشن دوهفته‌ای از 22 ژانویه آغاز می‌شود و تا 5 فوریه (یکشنبه 2 بهمن تا یکشنبه 16 بهمن) ادامه دارد. اگر از قبل برای تعطیلی‌ها و تأخیرهای قریب‌الوقوع برنامه‌ریزی نکرده‌اید، بهتر است سریعاً اقدام کنید تا مطمئن شوید کالاهایتان در زمان نیاز به دستتان می‌رسد.

جشن‌های سال نو قمری-چینی که در سراسر جهان و آسیا برگزار می‌شود، موقتاً وقفه‌ای در انجام کارها ایجاد می‌کند و باعث تأخیر در حمل‌ونقل در سراسر جهان و ایران می‌شود. علاوه بر این، امسال تحویل سال چینی 10 روز زودتر شده که چالش‌های خاصی برای حمل‌کنندگان ایجاد می‌کند. برای مثال کامیون‌داران و سایر کارگران باربری زودتر از موعد معمول مرخصی می‌گیرند که به طور بالقوه بر مراحل متعدد زنجیره تأمین تأثیر می‌گذارد.

کارشناسان می‌گویند اگر خیلی دیر دست‌به‌کار شوید، ممکن است پیداکردن حمل‌کننده‌ها سخت شود. قیمت‌های حمل به دلیل کاهش تقاضا ممکن است پایین بیایند. این ممکن است منجر به ارسال کشتی‌ها و هواپیماهای خالی شود تا عرضه و تقاضا در بازار تنظیم شود. در چنین شرایطی روال طبیعی امور به هم می‌خورد.

نکته‌ی عید چینی امسال این است که امکان دارد تنش سال قبل در حوزه حمل‌ونقل وجود نداشته باشد. بعید نیست جلو آمدن تحویل سال قمری به نرم کردن بخشی از تقاضاهای حوزه حمل منجر شود. با درنظرگرفتن این عوامل، می‌توانید با اطمینان خاطری نسبی، با چالش‌های زنجیره تأمین 2023 مواجه شوید و اگر از قبل بدانید چه چیزی در راه است، راحت‌تر است که در مسیر خود می‌مانید. ما در سپاهان همراه این متغیرها را می‌شناسیم و در راستای موفقیت تجارت شما قدم برمی‌داریم.

تأثیر سال نو قمری بر زنجیره‌های تأمین

میلیون‌ها نفر که از کار مرخصی گرفته و با خانواده جشن می‌گیرند به این معنی است که کارخانه‌ها تولید را متوقف می‌کنند و ارسال کالاهای نهایی را به تأخیر می‌اندازند. باتوجه‌به حجم تجارتی که در آسیا انجام می‌شود، می‌توانید تأثیر آن را روی شرکت‌هایی که تلاش می‌کنند برای شب عید نوروز را قفسه‌ها را دوباره پر کنند، تصور کنید. بزرگی توقف کار و تأخیر در حمل‌ونقل، پشتیبان‌های زنجیره تأمین را در سراسر جهان ایجاد می‌کند، تأخیرها را بیشتر تقویت می‌کند.

ازنقطه‌نظر بارگیری، بزرگ‌ترین متغیر در بازار در حال حاضر تعداد سفرهای خالی قبل از سال نو قمری است. به‌طورکلی، قبل از سال نو قمری ظرفیت بالایی برای کمک به اوج تقاضا دارد، اما امسال تقاضا به نسبت ظرفیت کشتیرانی کاهش‌یافته است؛ بنابراین خدمات زیادی در دسترس نخواهد بود.

در حال حاضر به دلیل تنگناهای ناشی از کمبود داده زنجیره تأمین، برنامه‌های حمل‌ونقل بین المللی آشفته است. تجهیز کسب‌وکار خود به اطلاعات مناسب و دانستن نقاط عطف کلیدی، می‌تواند به شما در مقابله با چالش‌های زنجیره تأمین که ممکن است به وجود بیاید کمک کند.

تاریخ‌های کلیدی مربوط به سال نو قمری 2023

  • کارخانه‌ها، تولید را در نیمه اول ژانویه کاهش خواهند داد.
  • مرخصی کارگران از اواسط ژانویه شروع می‌شود.
  • سال نو قمری از 22 ژانویه آغاز می‌شود.
  • کارگران از 5 فوریه به کار خود باز خواهند گشت.
  • انتظار می‌رود سطح تولید تا پایان فوریه به حالت عادی بازگردد.
  • انتظار می‌رود ازدحام بندر در سراسر فوریه و احتمالاً تا مارس باقی بماند.

نکاتی برای جلوگیری از تأخیرهای قریب‌الوقوع

مهم‌تر از همه، برنامه‌ریزی زودهنگام هنگام برای سال نو قمری به حفظ اقلام برتر شما در انبار و راضی نگه‌داشتن مشتریان کمک می‌کند. این تاکتیک‌ها را برای پیشبرد و ماندن در اولویت قرار دهید:

  • زودتر رزرو و برنامه‌ریزی کنید: هیچ‌کس سورپرایز لحظه آخری نمی‌خواهد، بنابراین با هر کار زودتر از موعدی که می‌توانید، کسب‌وکارتان را از دردسر نجات دهید. اگر هنوز در جریان نقاط عطف کلیدی در مورد سال نو قمری ذکر شده نیستید، همین حالا آنها را اولویت‌بندی کنید.
  • برنامه حمل‌ونقل خود را متنوع کنید: محموله را به چند محموله کوچک‌تر تقسیم کنید تا چابک بمانید. رزرو اپراتورهای مختلف می‌تواند به پشت ترافیک ماندن شما کند.
  • انعطاف‌پذیر بمانید: قبل از سال نو قمری، خدمات زیادی در دسترس نخواهد بود، بنابراین با برنامه‌ریزی مسیر برای بهبود بارگیری قبل از تعطیلات انعطاف‌پذیر باشید.

نگذارید انبارتان خالی شود

انتظار نداشته باشید که با پایان جشن‌های سال نو قمری، عملیات حمل‌ونقل سریعاً به حالت عادی بازگردد. سفرهای خالی که ممکن است در حوالی تعطیلات اتفاق بیفتد، می‌تواند باعث ایجاد یک اثر موجی شود که بر محموله‌ها برای سه تا چهار هفته دیگر پس از 16 بهمن تأثیر می‌گذارد. بااین‌حال، این تنها چالش باقی‌مانده برندها پس از سال نو قمری نیست.

کارخانه‌ها ممکن است به دلیل محدودیت تقاضا، بازگشایی را به تعویق بیندازند؛ برخی از کارخانه‌ها سفارش‌های آتی برای پشتیبانی از خط تولید نخواهند داشت. بنابراین ممکن است انتخاب فروشنده‌ها در بازار تا حوالی اسفند محدود باشد. ازآنجایی‌که تعداد کمی از کارخانه‌ها فوراً بازگشایی می‌شوند، حمل‌کنندگان نمی‌توانند به ظرفیت کامل خود تکیه کنند.

 با شریک تدارکاتی مناسب پیش‌قدم باشید

اگر در مورد نحوه شروع برنامه‌ریزی زنجیره تأمین شک دارید، از قبل برنامه‌ریزی کنید. این ممکن است بی‌معنا به نظر برسد، اما تفاوت بین کسب‌وکارهایی که در بازار باقی می‌مانند و کسب‌وکارهایی که با خطر ورشکستگی مواجه هستند، برنامه‌ریزی زودهنگام با ابزارهای مناسب است.

یک شرکت بازرگانی پیشرو که امکان همکاری آسان‌تری برای همه ذی‌نفعان، شرکا، تأمین‌کننده و حمل‌کننده‌ها را فراهم می‌کند، می‌تواند برنامه‌ریزی کارآمدتری را برای افزایش کارایی کارکنان و بهبود وفاداری مشتری انجام دهد. هنگامی که برندها در سراسر جهان در تلاش هستند تا در سال 2023 در تعطیلات مهمی مانند سال نو قمری پیشروی کنند، داشتن یک شریک تدارکاتی که چالش‌های حمل‌ونقل شما را درک می‌کند، بسیار پیشرفت می‌کند.

زنجیره تأمین شما با ابزارهای مناسب واقعاً چه‌کارهای بزرگی می‌تواند انجام دهد؟ شرکت بازرگانی سپاهان همراه به شما کمک خواهد کرد تا موانع سال جدید قمری را که شناسایی کنید و بینش‌های تخصصی را که برای ادامه حرکت محموله نیاز دارید، ارائه دهد. برای اطلاعات بیشتر با تیم کارشناسان مجرب ما در زمینه خرید از چین، حمل و نقل بین المللی و… در ارتباط باشید. فراموش نکنید که علاوه بر تعطیلات 3 روزه کریسمس (10 تا 13 دی) عید سال نوی چینی هم در راه است. پس پیشنهاد می‌کنیم بارهای خود را سریع‌تر برای ارسال تحویل دهید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *