خسارتی به فرودگاه‌های هرمزگان وارد نشده است‌

فرودگاه-بندرعباس

آنچه در این مطلب خواهید خواند

سرپرست معاونت عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد که هیچ خسارتی به فرودگاه‌های استان هرمزگان در پی زلزله بامداد روز شنبه وارد نشده است.

فرشید گلیج در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: نزدیک‌ترین فرودگاه به کانون زلزله فرودگاه بندر لنگه بوده است که هیچ مشکلی برای زیرساخت‌ها و ابنیه این فرودگاه به وجود نیامده و ساعاتی پیش پرواز برنامه‌ای مسافری در این فرودگاه انجام شد.

وی افزود: باوجوداینکه ساعات کار فرودگاه بندر لنگه از طلوع آفتاب تا غروب آفتاب بوده است  و امکان نشست‌وبرخاست در این فرودگاه در ساعات شب وجود ندارد، برای امدادرسانی به مردم زلزله‌زده استان هرمزگان زیرساخت‌های پرتابل و موردنیاز برای این کار در فرودگاه بندر لنگه نصب کردیم تا بتوانیم در ساعات شب هر تعداد پرواز  امدادی و غیر برنامه‌ای نیاز باشد انجام دهیم.

گلیج با بیان اینکه فرودگاه بندرعباس نیز هیچ مشکلی ندارد و زیرساخت‌ها و ابنیه آن هیچ آسیبی ندیده است گفت: برای انجام هر تعداد پرواز غیر برنامه‌ای اضطراری یا فوق‌العاده آمادگی کامل داریم و هر تعداد بالگرد درخواست نشست‌وبرخاست در این فرودگاه داشته باشند آمادگی پذیرش آنها را داریم، اما تاکنون درخواستی در این زمینه نداشتیم و تعدادی بالگرد  در بندر خمیر فرود آمدند.

گفتنی است بامداد روز شنبه زمین‌لرزه ۶.۱ ریشتری در استان هرمزگان رخ داد، تاکنون منجر به مرگ پنج‌تن و مصدومیت ۴۸ تن دیگر شده است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *