حضور سپاهان همراه در اولین کنگره موبایل ایران

کنگره موبایل ایران

آنچه در این مطلب خواهید خواند

اولین کنگره موبایل ایران با حضور چهره‌ها و نهادهای تاثیرگذار در حوزه موبایل از دوم تا پنجم اسفندماه برگزار شد تا به‌عنوان تخصصی‌ترین رویداد حوزه موبایل ایران، کار خود را آغاز کرده باشد. در این نمایشگاه سپاهان همراه در کنار تعدادی از واردکنندگان برتر حوزه موبایل حضور پیدا کرد و به معرفی خدمات خود پرداخت.

اولین کنگره موبایل ایران را به سه بخش کلی می‌توان تقسیم کرد. بخش کلاسیک آن حضور شرکت‌های مختلف واردکننده و تولیدکننده در حوزه موبایل و لوازم جانبی بود که در غرفه‌های متعددی به نمایش محصولات و خدمات خود می‌پرداختند. این بار بر خلاف دیگر نمایشگاه‌ها، همه فعالان تخصصی این حوزه در فضایی جمع‌وجور و مدرن دور هم جمع شده بودند تا بازدید برای عموم راحت‌تر را کرده باشند. کنگره جهانی موبایل 2023 در بارسلونا نیز رویدادی مشابه است که از 8 الی 11 اسفند برگزار می شود.

در قلب نمایشگاه و میان غرفه‌ها، سالنی برای برگزاری نشست‌های مختلف طراحی شده بود که مهمان گردهمایی‌های مختلف با چهره‌های سرشناس حوزه موبایل بود. مهمانانی از مجلس و اتاق بازرگانی در کنار افراد مهم حوزه موبایل در این گردهمایی‌ها به مسائل مختلف از جمله چالش‌ها و راهکارهای حوزه موبایل و نرم‌افزار پرداختند. با گفت‌وگویی که میان فعالان این حوزه شکل گرفت، به‌نوعی شرح مسئله مشکلات اقتصاد دیجیتال مطرح می‌شد. اتفاقی که در نوع خود بی‌سابقه بود. تقریباً همه سخنرانان بر اهمیت افزایش همکاری میان وزارت ارتباطات، وزارت صمت، مجلس و نمایندگان بخش خصوصی تأکید کردند.

بخش سوم و جالب‌توجه این نمایشگاه، پایش ایده‌های دانش‌بنیان بود. در کنار سالن نشست، فضایی اختصاصی در اختیار جوانانی قرار داشت که به دنبال معرفی، پرورش و جذب سرمایه برای ایده‌های نوآورانه خود بودند. در پایان این رقابت استارتاپی که با معرفی راهنمایان رقابت آغاز شده بود، تیم‌های برتر پس از ۴ روز انتخاب و در مراسم اختتامیه کنگره معرفی شدند.

این نمایشگاه با همکاری و حمایت اتاق اصناف، انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی، انجمن تولیدکنندگان نرم افزار موبایل، اتحادیه فروشندگان موبایل و صوتی تصویری و اتحادیه صنف تجهیزات مخابراتی و ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در روزهای 2 تا 5 اسفند، در بخش نمایشگاه‌های ایران مال برگزار شد.

پایش پتانسیل‌های دانش بنیان و ایده‌های نوآورانه در صنعت موبایل و ارتباطات کشور و همچنین توسعه بازار زنجیره تامین و تولید سخت افزار و نرم افزار زیست بوم موبایل کشور با رویکرد همگرایی مابین صنعت و دانش از مهم‌ترین اهداف برگزاری کنگره موبایل ایران بود.

4.2/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *