تجارت ملوانی در سیستان و بلوچستان اجرایی می‌شود

تجارت-ملوانی-چابهار

آنچه در این مطلب خواهید خواند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: علاوه بر پایانه‌های مرزی استان برای تجارت کلان، بازارچه‌های خرده‌فروشی نیز برای تأمین معاش مرزنشینان راه‌اندازی شده که مرزنشینان بتوانند تا سقف ۴۰۰ دلار بدون تشریفات گمرکی تجارت کنند.

به گزارش ایرنا حسین مدرس‌خیابانی روزپنجشنبه در نشست شورای مبادلات مرزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بر اساس مصوبه ۱۲ بندی رییس محترم جمهور مرزنشینان باید بتوانند از مواهب بازارچه‌های خرده فروشی استفاده کنند.

وی تأکید کرد: چیزی مهم‌تر از شورای ساماندهی مبادلات مرزی نداریم و مهم‌ترین موضوع ما نیز در این شورا استفاده همه‌جانبه از ظرفیت مرز است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری نشستی باهدف راه‌اندازی بیشتر مرزها از سوی گمرک و سازمان توسعه تجارت در دستور کار قرار گیرد.

وی با تأکید بر استفاده درست از ظرفیت مرز افزود: تلاش می‌کنیم تا مصوبات شورای ساماندهی مبادلات مرزی بند به بند اجرا شود.

مدرس خیابانی با اشاره به سازوکار استفاده از بازارچه‌های مرزی عنوان کرد: رفع تعهد ارزی می‌تواند مشکل ما را در بازارچه‌های خرده‌فروشی حل کند.

به گفته وی سقف تجارت مرزنشینان سیستان و بلوچستان ۴۰۰ دلار بدون تشریفات گمرکی است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باتوجه‌به اهمیت راه‌اندازی بازارچه‌های خرده‌فروشی برای تأمین معیشت مرزنشینان بازارچه خرده‌فروشی پیشین تا سوم مردادماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تأکید کرد: بازارچه خرده‌فروشی پیشین فقط در اختیار مرزنشینان قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از رویه تجارت ملوانی تصریح کرد: رویه تجارت ملوانی مشابه آنچه در بندر بوشهر اجرا می‌شود به چابهار و پسابندر نیز ابلاغ خواهد شد.

مدرس خیابانی با اشاره به تفاهم دوجانبه با پاکستان برای برقراری تجارت افزود: برای مبادلات تجاری باید دو طرف به تفاهم برسند چراکه تجارت یک‌طرفه پایدار نیست.

وی با تأکید بر استفاده از مرز پاکستان برای واردات کالاهای خاص بیان کرد: مرز پاکستان باید به یک درگاه برای تأمین قطعات و ماشین‌آلات صنعتی از مرزهای شرقی تبدیل شود.

استاندار سیستان و بلوچستان باتوجه‌به اهمیت سرمایه‌گذاری خارجی در استان اظهار داشت: تجارت که امر پیچیده بوده و نقطه ایدئال تجارت خارجی، سرمایه‌گذاری مشترک است که باید در استان اجرا شود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *