بررسی تخلف ۲۲۰ شرکت حمل‌ کالا

حمل و نقل

آنچه در این مطلب خواهید خواند

مدیرکل بازرسی خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: طبق آمار ارائه شده در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱، توسط بازرسان ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استان‌ها بیش از چهارهزار ناوگان حمل‌ونقل درون و برون‌شهری مورد بازرسی قرار گرفته است.

به گزارش تین نیوز «پرویز فرجی» تصریح کرد: طی همین مدت، تعداد ۲۲۰ فقره پرونده در این دو بخش تشکیل و همچنین ارزش تخلفات کشف شده یک هزار میلیارد و ۵۴۵ میلیون ریال است.

وی به آمار بازرسی‌های انجام شده در این بخش اشاره کرد و اظهار داشت: در مدت‌زمان ذکر شده در بخش برون‌شهری یک هزار و ۹۱۰ مورد بازرسی که منجر به ۶۳ فقره پرونده به ارزش ۲۸۹ هزار میلیون ریال و در بخش درون‌شهری دو هزار و ۹۳۳ مورد بازرسی که منجر به ۱۵۷ فقره پرونده تخلف به ارزش یک هزار میلیارد و ۲۵۶ میلیون ریال تشکیل و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان‌ها ارسال شده است.

فرجی افزود:  این در حالی است که بر اساس آمار ارسالی از فعالیت بازرسان استان‌های سراسر کشور، از ابتدای سال جاری تاکنون جمعاً بالغ بر ۱۲ هزار و ۶۰ مورد بازرسی در حمل‌ونقل برون و درون‌شهری صورت گرفته که منتج به تشکیل ۵۳۱ فقره پرونده تخلف به ارزش بالغ بر ۶ هزار میلیون ریال شده است.

مدیرکل بازرسی خدمات سازمان حمایت تاکید کرد: این سازمان به طور دقیق و جدی با هرگونه قصور در امر حمل‌ونقل عمومی درون و برون‌شهری مسافر و بار نظارت دائمی دارد و در صورت اثبات تخلف از سوی شرکت‌های مذکور با آنان طبق موازین قانونی برخورد خواهد کرد.

وی با تاکید بر نظارت مستمر بر عملکرد ناوگان حمل‌ونقل درون و برون‌شهری کالا و مسافر، از شهروندان تقاضا دارد با انعکاس هرگونه سوءاستفاده‌های احتمالی در این زمینه از طریق تماس با تلفن ۱۲۴ و یا مراجعه حضوری به ادارات کل صنایع، معدن و تجارت استان‌ها، بازرسان را در این نظارت مستمر یاری کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *