فعالیت و وظایف فورواردری چیست؟

فورواردری

آنچه در این مطلب خواهید خواند

فعالیت و وظایف فورواردری چیست؟

تجارت بین‌المللی اصولاً با تجارت داخلی متفاوت نیست، زیرا انگیزه و رفتار طرفین درگیر در تجارت اساساً بسته به اینکه تجارت درون مرز است یا نه تغییر نمی‌کند. بلکه تفاوت اصلی در  این است که تجارت بین‌المللی معمولاً گران‌تر از تجارت داخلی است. دلیل آن هم هزینه‌ های تحمیلی ایجاد شده برای تجارت بین‌المللی مانند هزینه های حمل و نقل، تعرفه‌ های گمرکی، هزینه ‌های زمانی ناشی از تاخیرهای مرزی و هزینه‌ های مربوط به تفاوت ‌های کشوری مانند زبان، سیستم قانونی و یا فرهنگ متفاوت است. بنابراین برنامه ریزی برای یک سیستم کارآمد حمل و نقل بین المللی می تواند تاثیر به سزایی در کاهش این هزینه های احتمالی داشته باشد.

فعالیت و وظایف فورواردری شامل مجموعه ای از خدماتی است که طی آن یک شخص حقیقی و یا حقوقی در ازای دریافت مزد مشخصی، تمامی شرایط انتقال کالا از یک کشور به کشوری دیگر را فراهم می سازد. درواقع فورواردری باربری یک میانجی است که به نمایندگی از وارد کنندگان، صادر کنندگان و یا سایر شرکت ‌ها و اشخاص، سازمان دهی وسایل حمل و نقل ایمن، کارآمد و مقرون ‌به ‌صرفه را برای انتقال مطمئن کالا در بین کشورها بر عهده دارد. با شرکت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا ، واردات کالا از چین ، واردات کالا از دبی و حمل هوایی و حمل دریایی کالا همراه شوید.

شرکت های حمل و نقل بین المللی در حوزه فورواردری بار فعالیت های مهمی را انجام می دهند. برخی از این فعالیت ها عبارتند از: تنظیم و انعقاد قرارداد حمل با صاحب کالا، ارسال بارنامه، جمع آوری بار و انبارداری کالا، بسته بندی کالا با توجه به نوع قرارداد با کارفرما، بیمه بار ، انجام تمامی تشریفات و عملیات گمرکی در کشور مبدا ، اخذ مجوزهای لازم مربوطه و غیره. شرکت های فورواردری بار معمولاً حرکت کالا را به یک مقصد بین‌المللی ترتیب می‌دهند. آن‌ها همچنین به عنوان متصدی حمل و نقل بین‌المللی نیز شناخته می شوند که به آن‌ها امکان آماده‌سازی و پردازش اسناد و فعالیت‌های مربوط به محموله ‌های بین‌المللی را می‌دهد.

فورواردری

به طور کلی فورواردری بار یا همان “ارسال کننده بار” عموماً به جابجایی عمده کالاها اشاره دارد.

خدمات فورواردی نیز شامل 4 بخش اصلی فورواردری هوائی، فورواردری دریائی، فورواردری زمینی و فورواردری ریلی می شود که با در نظر گرفتن نوع کالاها و الزامات تحویل آن به مشتریان، مدیران ارسال کالا بهترین نوع آن را برای حمل و نقل کالا در نظر می گیرند و بدین گونه استفاده از  خدمات خطوط هوایی، خطوط کشتیرانی و  یا حمل و نقل ریلی را ترتیب می‌دهند و از این که محموله در کم‌ترین زمان ممکن، با استفاده از یک روش دوستانه و سازگار با محیط‌ زیست و با در نظر گرفتن  مناسب ترین قیمت به مقصد می رسد؛ اطمینان کسب حاصل می کنند.

در برخی موارد نیز ، خود شرکت ارسال کننده بار، سرویس مربوطه را ارائه می‌دهد. ارسال کنندگان بار در حرکت کالا از یک مکان به مکان دیگر نقش مهمی ایفا می‌کنند و بنابراین فعالیت های آنها در فرآیند واردات و صادرات حیاتی بوده و به افراد، سازمان‌های تجاری، واردکنندگان و صادرکنندگان که به تسهیل عملیات‌ های تجاری بین‌المللی خود نیاز دارند کمک می‌کنند.

افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند بر تمامی فرآیند انتقال بار نظارت کرده و به کسب اطلاعات لازم در جریان حمل کالا و گزارش دهی به صاحبان کالا مشغول هستند و با تحویل کالا به گمرک کشور مقصد و امضا صورت جلسه های مربوط به اضافه یا کسر بار، ورود کالا به کشور مقصد را به صاحبان کالا اطلاع می دهند. آنها همچنین مسئول نظارت بر همه چیز هستند و از برنامه‌ های نرم‌افزاری و تکنولوژی ماهواره‌ای برای ردیابی زمان واقعی از حرکات حمل و اطمینان از تحویل به موقع استفاده می کنند. علاوه بر این آنها موظفند  تمامی مراحل را در طول فرآیند انتقال بار، به مشتریان خود گزارش دهند.

ارسال کننده بار به عنوان متصدی حمل و نقل بار یکی از اعضای ضروری جامعه بین‌المللی حمل و نقل بین‌المللی است و از دانش تخصصی خود در مورد نرخ‌ های مربوط به حمل بار استفاده کرده تا بهترین و به صرفه ترین شرایط انتقال را  برای صاحبان کالا فراهم آورد. علاوه بر این این متصدی می‌تواند به اسناد صادرات و گمرک، بیمه و بندر و هزینه ‌های مرزی نیز رسیدگی کند. از این رو صادرکنندگان کوچک، قبل از انتقال کالا اغلب با یک متصدی حمل و نقل مطمئن و با تجربه مشورت می‌کنند. عبارات “فورواردر بار” ، “forwarder بار” و یا “مامور ارسال” عبارت عمومی از انواع عملکردهای تخصصی در این حرفه هستند. آنها به عنوان تامین‌کنندگان تدارکات ارسال بار برای شخص ثالث نیز شناخته می شوند.

فورواردری

شرکت ‌های ارائه دهنده این خدمات از لحاظ اندازه و نوع فعالیت متفاوت هستند و  شرکت های ملی و بین‌المللی تا شرکت‌های کوچک ‌تر و تخصصی تر که با انواع خاصی از کالاها و یا فعالیت در مناطق خاص جغرافیایی سر و کار دارند را شامل می شوند. به این ترتیب برخی از این ماموران ارسال طیف وسیعی از عملکردهای مربوطه را ارائه می‌کنند در حالی که برخی دیگر خودشان را به یک ویژگی خاص با پوشش دادن یک منطقه جغرافیایی خاص محدود کرده اند.

حمل و نقل باری مدرن و خدمات فورواردری امروزی  بسیار فراتر از حمل و نقل دلالان و شرکت های حمل و نقل باربری معمولی است به طوری که مدیران این شرکت ها مسئول حرکت کارآمد میلیاردها دلار کالا در ده ‌ها کشور در هر روز هستند. بنابراین آن دسته شرکت هایی که در سطح بین‌المللی فعالیت می‌کنند باید مجوز واردات و صادرات لازم را در هر کشوری که در آن کار می‌کنند داشته باشند. علاوه براین شرکت هایی که خدمات فورواردری را ارائه می کنند و به عنوان پیمانکاران اصلی در این حوزه عمل می‌کنند، باید اطمینان حاصل کنند که هر حاملی که استخدام می‌کنند دارای مجوز مناسب برای انتقال باشد یعنی مجوزهای حمل و نقل دریایی و هوایی لازم را داشته باشد.

یک شرکت بزرگ حمل بار باید یک سیستم منحصر به فرد و شناخته ‌شده را برای ردیابی هر محموله، تایید تغییرات حامل و پیگیری تحویل کالا به همراه داشته باشد.کارگزار مربوطه نیز باید محموله‌ ها را به درستی بسته‌بندی کند، سپس کانتینرهای مربوطه را سفارش دهد و آنها را در مکان مشخص شده به حامل تحویل دهد. این کارگزاران همچنین از متخصصان گمرکی برای مدیریت محموله ‌های بین‌المللی و آماده سازی اظهارنامه های صادرات و واردات استفاده می‌کنند.

در بخش حمل و نقل بین المللی همه چیز باید به دقت، قابل اطمینان، سریع و رقابتی ارائه ‌شود. به همین منظور شرکت های ارائه دهنده این خدمات  باید بتوانند طیف وسیعی از روش ‌های انتقال را برای مشتریان خود فراهم کرده و با توجه به نوع کالا، موثرترین روش ارسال را در دسترس آنها قرار دهند. بنابر آنچه که تاکنون گفته شد وظیفه فورواردری مدیریت جریان کالا است و مدیریت جریان کالا یکی از کانال های زنجیره تامین است که شامل یکپارچه ‌سازی اطلاعات کالا، حمل و نقل، انبارداری، بسته ‌بندی و حفظ امنیت آن تا مقصد است.

2.4/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *