یک شرکت بازرگانی چطور می تواند دغدغه های یک تاجر را کم کند ؟

شرکت بازرگانی

آنچه در این مطلب خواهید خواند

در سال های اخیر، شاهد رشد چشمگیر صادرات و واردات کالاها و خدمات در سراسر جهان بوده ایم. این تغییرات بسیاری از کارآفرینان ایرانی را به شروع فعالیت در این زمینه علاقه مند کرده است. اکثر کالاهایی که ما هر روز از آن ها استفاده می کنیم، محصولاتی هستند که هر روز در جهان تولید و توزیع می شوند و از آنجایی که بخش های مختلف جهان با پیشرفت تکنولوژی روز به روز به هم نزدیک تر می شوند بازرگانان موفق از مبادله این کالاها در بین کشورها سود کلانی به دست می آورند، اما باید توجه داشت فعالیت در امر صادرات و واردات چندان آسان نیست و اگر تمامی نکات و جوانب آن رعایت نشود می تواند با از دست دادن همه یا بخشی از سرمایه، برای شما مشکل آفرین باشد. در واقع می توان گفت فرآیند واردات و صادرات محصولات نیازمند دانش و تحقیقات فراوان است .

امروزه شرکت های بازرگانی فراوانی در سراسر دنیا وجود دارند که به بازرگانان کمک های قابل توجهی در خصوص انجام امور صادرات و واردات با بالاترین بهره وری در حداقل زمان می کنند. در این مقاله ، بخشی از خدمات این شرکت ها را که به توسعه فعالیت های اقتصادی بازرگانان و سرعت بخشیدن به انجام امور مربوط به واردات و صادرات محصولات کمک می کند معرفی می کنیم ، تمامی این فعالیت ها در جهت آرامش خاطر بخشیدن به بازرگانان در امر سرمایه گذاری است. همچنان با شرکت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا ، واردات کالا از چین ، واردات کالا از دبی و حمل هوایی و حمل دریایی کالا همراه شوید.

شرکت های بازرگانی به طور معمول هزینه های سربار کم و مدل های کسب و کار مختلفی دارند، به این ترتیب آنها می توانند درآمد قابل ملاحظه ای را برای حداقل سرمایه گذاری به دست بیاورند.

شما به عنوان یک تاجر اگر می خواهید محصولات تولیدکنندگان و فروشنده های داخلی و یا محصول تولیدی خودتان را به خارج از کشور صادر کنید شرکت بازرگانی می تواند شما را برای پیدا کردن خریداران خارجی کمک کند، همچنین از دیگر فعالیت های شرکت بازرگانی ، مشاوره در زمینه بازاریابی و تبلیغات ، مارک و بسته بندی ، تنظیم حمل و نقل ، انجام فرآیندهای گمرکی ، تنظیم مالیات و گرفتن مجوزهای مورد نیاز است. همچنین اگر شما علاقه مند به وارد کردن کالاها از تامین کنندگان جهانی به صورت انبوه هستید می توانید روند کاری خود را به یک شرکت بازرگانی معتبر بسپارید .

شرکت بازرگانی به شما کمک می کند که هدف خود را با دقت انتخاب کنید.

هنگامی که تصمیم به انتخاب نوع کسب و کار واردات و صادرات خود دارید ، ابتدا با دقت هدف خود را انتخاب کنید. تحقیق خود را انجام دهید و بفهمید که چه کسانی مشتری بالقوه شما خواهند بود و در چه مکان های جغرافیایی می خواهید تمرکز کنید و یا چه محصولات و خدمات خاصی را ارائه دهید. اگر می خواهید تعیین کنید که کدام بازار بین المللی برای وارد کردن محصول و استراتژی های بازاریابی مناسب است، باید شاخص های مختلفی مثل “سهولت انجام کسب و کار” ،” بانک جهانی” و “شاخص پتانسیل بازار” را بررسی کنید. اما اگر در این رابطه تجربه کافی ندارید بهتر است این کار را به یک شرکت معتبر بازرگانی بسپارید.

شرکت بازرگانی

دریافت مجوزهای لازم صادرات و واردات

اکثر سفارتخانه ها سالانه نمایشگاه های خود را برای توسعه فرآیند واردات و صادرات برای کشورهای مورد نظر سازماندهی می کنند. . اگر شما یک وارد کننده هستید، احتمالا به این نمایشگاه ها دعوت می شوید. اما برای اینکه در لیست آن کشور حضور داشته باشید، قبل از هر چیز باید مجوز صادرات و واردات را بدست آورید. چنین مجوزی برای عملکرد در این زمینه ضروری است، با پذیرش دعوتنامه ها برای پیوستن به نمایشگاه های ویژه صادرات و واردات، شما فرصتی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین گزینه ها را در بازار را پیدا خواهید کرد . شما همچنین می توانید از اطلاعات ارزشمند مطلع شوید که حتی می تواند شرکای آینده شما را مشخص کند. و در چنین شرایطی فرصت مناسبی برای تبلیغ کسب و کار شما در میان افراد مناسب است.تمامی این موقعیت ها با راهنمایی های لازم توسط کارشناسان مجرب دست یافتنی خواهد شد.

تنظیم مستندات به کمک شرکت بازرگانی

مستندات در قلب صادرات قرار دارد و بدون آن امکان صادرات و واردات از گمرکات وجود ندارد، همچنین الزامات مرتبط با آن از یک کشور به کشوری دیگر متفاوت است. علاوه بر این باید جزئیات محصول خود را از جمله اندازه و قالب بسته بندی، وزن و همچنین هر گونه هزینه بالقوه اضافی برای ارائه برچسب های صادرات و بسته بندی را محاسبه کنید . تعیین قیمت و شرایط تحویل، تاریخ تخمینی حمل و نقل در زمان ورود و شرایط پرداخت برای جلوگیری از هر گونه اختلاف ضروری است. اما نگران نباشید ، یک شرکت بازرگانی می تواند پرونده ها را از طرف شما تکمیل کند و تمامی مستندات مربوطه را با دقت محاسبه و در آن ذکر نماید تا شما هنگام ترخیص کالای خود ، با مشکلی روبه رو نشوید.

شرکت بازرگانی

رعایت تمامی قوانین مرتبط با صادرات و واردات

قوانین توافق شده بین المللی ، شرایط تحویل کالا را برای کالاهای مورد معامله در سراسر مرزها تعریف می کند. همچنین خریدار و فروشنده جزئیات مربوط به شرایط فروش را برای جلوگیری از سوء تفاهم یا اختلافات بررسی و امضا می کنند. هزینه حمل و نقل کالا، بیمه، مالیات، وظایف ، مقصد و مسئولیت کالا در هر مرحله باید به دقت تعیین شود. مدارک مورد نیاز برای ترخیص کالا نیز باید به طور کامل آماده شود. درک محیط قانونی و نظارتی در کشورهایی که شما مایل به صادرات در آنها هستید، حیاتی است، همچنین باید بدانید گواهینامه های مربوط به محصول و خدمات شما در خارج از کشور معتبر است یا نه . در صورت نیاز، باید از حقوقدانان بین المللی برخوردار شوید. کارشناسان با تجربه یک شرکت بازرگانی می توانند در زمینه شناسایی قوانین مرتبط با صادرات به شما کمک کنند.

تنظیم اظهارنامه گمرکی

یکی از مهم نرین مراحل تجارت بین الملل تنظیم اظهارنامه گمرکی است. همانطور که می دانید تکمیل فرم اظهارنامه گمرکی اهمیت زیادی دارد و باید در آن نکات زیادی را رعایت کرد. بعد از اظهار و اختصاص شماره ثبت ( کوتاژ ) اگر اشتباهی رخ داده باشد و آن اشتباه منجر به کم شدن حقوق ورودی یا دیگر پرداختی ها به گمرک شود، علاوه بر اینکه مابه التفاوت مذکور از صاحب کالا اخذ می شود، باید بین ١٠ تا ١٠٠ درصد مابه التفاوت نیز به عنوان جریمه پرداخت نماید بنابراین فرم اظهارنامه گمرکی باید با دقت کافی تکمیل گردد. فرم اظهارنامه مورد استفاده در گمرک در واقع یک فرم استاندار بین المللی است که کشورهای زیادی از آن استفاده می کنند و تحت عنوان ” سند واحد اداری ” شناخته می شود. هر کدام از خانه های این فرم اهمیت خاص خود را دارد و با استخراج اطلاعات متنوع از فرم ها و اسناد مختلف، تکمیل می شود. لازم به ذکر است تنظیم اظهارنامه گمرکی نیازمند دانستن تمامی مستندات و قوانین مورد نیاز است. اگر تاکنون اظهارنامه گمرکی تنظیم نکرده اید ، شرکت بازرگانی می تواند در تنظیم آن به شما کمک کند.

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *