حذف 82 قلم کالای وارداتی از فهرست اقلام مشمول ارز مبادله‌ای

آنچه در این مطلب خواهید خواند

حذف 82 قلم کالای وارداتی از فهرست اقلام مشمول ارز مبادله‌ای

به گزارش روابط عمومی سپاهان همراه به نقل از گمرک، وزارت صنعت اعلام کرد: به دنبال سیاست بازنگری در فهرست کالاهای وارداتی و نوع ارز اختصاص یافته به آنها، واردات ۸۲ قلم کالای دیگر از دریافت ارز مبادله‌ای ممنوع شد و واردات این کالاها به هر میزان که باشد فقط با ارز متقاضی امکان‌پذیر است.

این اقلام شامل نمک معمولی، شن و ماسه دارای ۹۵ درصد یا بیشتر سیلیس، سنگ، سنگ‌های اکوسین، ماسه سنگ، سایر سنگ‌های تراش یا ساختمان، زغال‌سنگ قیری، زغال قالبی، گلوله زغال سنگ و سوخت‌های جامد، زغال سنگ چوب‌نما، اکسیدها و هیدروکسیدهای آهن، خاک رنگی، رنگ‌های چینی و سرامیکی رولعابی، لعاب‌ها، فریت‌های شیشه‌ای، مصنوعات سنگی، گلوله‌های سرامیکی، سنگ‌های گران‌بهای بدلی و شمش مفتول‌سازی و… است.

بر اساس این گزارش، آیین‌نامه ممنوعیت استفاده از ارز مبادله‌ای در واردات اقلام مذکور از طریق دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت به گمرکات، بانک مرکزی و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌های کشور ابلاغ شده است. همچنین به دلیل اقدامات اصلاحی دولت از مجموع ۷۳۵۰ ردیف تعرفه، تاکنون بیش از ۲۳۰۰ تعرفه در فهرست کالاهای وارداتی با ارز متقاضی قرار گرفته که از این میان نیز هزار ردیف تعرفه در گروه ۱۰ قرار دارد که واردات آنها علاوه بر ارز متقاضی با پرداخت ۲ برابر سود بازرگانی امکان‌پذیر است. بر همین اساس روند تبدیل ارز مبادله‌ای به ارز متقاضی به‌طور مستمر در دست بررسی‌ کارشناسی است و اقلامی که به تصویب برسد به تدریج طی بخشنامه به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ خواهد شد.

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *