برگزاری نخستین نشست تجاری و فناوری میان شرکت ‌های دانش‌بنیان ایران و چین

نشست تجاری و فناوری

آنچه در این مطلب خواهید خواند

اولین نشست تجاری و فناوری شرکت های دانش‌بنیان ایران و چین با حمایت مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در تاریخ ۱۹ لغایت ۲۳ آبان ماه سال جاری در دو شهر شانگهای و شنزن برگزار می گردد.

با توجه به این که چین یکی از پهناورترین و پرجمعیت‌ترین کشورهای دنیا به شمار می آید و همچنین به عنوان یکی از شرکای اصلی سنتی و استراتژیک ایران شناخته می شود. بنابراین مقصد مناسبی جهت توسعه تعاملات بین‌المللی شرکت های دانش ‌بنیان، فناور و خلاق محسوب می‌شود. اما همانطور می دانید در حال حاضر بیشتر روابط تجاری فعلی ایران و چین مبتنی بر واردات محصولات غیرنفتی و صادرات محصولات نفتی است، بنابراین می توان نتیجه گرفت استفاده از ظرفیت شرکت‌ های دانش‌بنیان کشور و تغییر رویکرد همکاری تجاری با چین از اقتصاد نفتی به اقتصاد دانش ‌بنیان، منجر به بهبود تراز تجاری بین دو کشور خواهد شد.

به همین منظور مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نظر دارد تا در سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به چین، نمایندگانی از شرکت‌های دانش‌بنیان را نیز به این کشور اعزام کند تا در نشست‌ های رو در رو بین شرکت‌های ایرانی و چینی شرکت نمایند. بر اساس اخبار منتشر شده ، قرار است یک هیات فناوری که از ۵۰ شرکت دانش ‌بنیان، خلاق و فناور در حوزه‌ های گوناگون تشکیل شده است به ریاست سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به چین سفر ‌کند. از اهداف اصلی سفر شرکت های دانش‌بنیان می توان به بازدید از مجموعه ‌های فناوری کشور چین به خصوص پارک صنعتی سوژو و همچنین بازدید از نمایشگاه فناوری‌های پیشرفته چین اشاره کرد.

گفتنی است این نشست همزمان با برگزاری یکی از بزرگترین و مهم‌ترین نمایشگاه های حوزه فناوری چین با نام CHTF) China High Tech Fair) در شهر شنزن برگزار می‌شود و امسال نیز با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست ‌جمهوری برای پنجمین سال متوالی پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه CHTF برپا خواهد شد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید به آدرس اینترنتی www.tesc.ir مراجعه کرده و یا با شماره تلفن‌های ۱۸-۶۳۱۰۳۳۱۳ تماس حاصل نمایید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *