گسترش همکاری‌ تجاری ایران برای رفع مشکلات ناشی از کووید ۱۹

گسترش همکاری‌ تجاری ایران برای رفع مشکلات ناشی از کووید۱۹

آنچه در این مطلب خواهید خواند

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری در تماس ‌های تلفنی جداگانه با معاون نخست‌وزیر کشور جمهوری آذربایجان و همینطور وزیر تجارت کشور ترکیه، درباره تقویت و گسترش همکاری‌ تجاری ایران برای رفع مشکلات ناشی از کووید۱۹ و بر طرف نمودن موانع موجود در مسیر این همکاری ‌ها به‌ دلیل شیوع این ویروس، گفت‌وگو و تبادل‌نظر کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهوری در این تماس تلفنی با شاهین مصطفی‌یف معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان، در رابطه با راهکارهای تسریع در حل و فصل مشکلاتی که بر اثر بیماری کووید ۱۹، در مسیر ترانزیت کالا و حمل‌ونقل ریلی، دریایی و زمینی میان دو کشور ایجاد شده، گفت‌وگو کردند. بر اساس نتایج حاصل شده از این گفت‌وگوها، قرار شد که تنها ظرف دو روز آینده و به سرعت با توجه به پروتکل  بهداشت و سلامت که هم اکنون تدوین و آماده شده است، تمامی این مشکلات حل و فصل گردد و روند همکاری ‌های تجاری و تزانزیتی مشترک میان ایران و کشورهای همسایه تسهیل شده و به روال قبلی بازگردد.

در این گفت‌ و گو همچنین به منظور گسترش همکاری‌ تجاری ایران برای رفع مشکلات ناشی از کووید۱۹ معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان از دستور رئیس جمهور کشورش جهت اختصاص کالاهای مورد نیاز ایران برای مقابله با بیماری کووید۱۹ به ارزش ۵ میلیون دلار خبر داد.

واعظی در یک تماس تلفنی دیگر با خانم “رخسار پِکجان” وزیر تجارت کشور ترکیه، در خصوص مشکلات کامیون ‌های ترکیه‌ای که برای ورود به ایران در پشت مرزهای ترکمنستان مانده‌اند و همینطور حرکت کامیون ‌های ایرانی در مرز ترکیه و بلغارستان جهت بارگیری کالاهای فاسدشدنی در بندر مرسین، گفت‌وگو و تبادل‌ نظر کرد. در این گفت‌وگو نیز توافق شد تا مشکلات ایجاد شده برای آن ‌دسته از کامیون ‌های حامل مواد فاسدشدنی در روز شنبه، ۱۷ اسفند حل‌ و فصل گردد و روند حمل ‌و نقل و ترانزیت میان دو کشور بر اساس پروتکل بهداشت و سلامت ادامه یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *