کشف 6 کانتینر قاچاق توسط ماموران گمرک شهیدرجایی

آنچه در این مطلب خواهید خواند

كشف 6 دستگاه كانتينر  قاچاق توسط ماموران گمرك شهيد رجايي

مامورين گمرك شهيد رجايي بندر عباس با استفاده از قابليت هاي سامانه جامع گمركي و همكاري سازمان هاي نظارتي موفق به کشف 6 دستگاه كانتينر قاچاق قبل از خروج از گمرک شدند.

به گزارش روابط عمومي سپاهان همراه به نقل از گمرك ايران، نماينده يك شركت بازرگاني كه با استفاده از كارت بازرگاني موسوم به اجاره اي(يكبار مصرف) ابتدا نسبت به اظهار دو دستگاه كانتينر كالا تحت عنوان كوكوپيت اقدام و كليه اطلاعات اظهاري به همراه مدارك و مستندات در سامانه جامع گمركي و پنجره واحد تجارت فرامرزي ثبت مي‌شود. كارشناس گمرك به هنگام بررسي اطلاعات الكترونيكي ثبت شده در سامانه جامع گمركي به نوع كالاي اظهاري مشكوك شده وبه همين خاطر از طريق سامانه جامع گمركي اعلام مي‌كند محموله را جهت اسكن به مسير دستگاه ايكس‌ري (X-Ray) كانتينري هدايت نمايند. ليكن نماينده صاحب كالا با اتلاف وقت مانع از انجام وظيفه بارشمار و كارشناس گمرك مي گردد كه اين عمل نماينده صاحب كالا باعث تشديد ظن و گمان ماموران گمرك گرديده و به همين خاطر كارشناس گمرك با دقت كافي موضوع را بررسي و اعلام مي كند تا كانتينر دوم نيز بطور كامل تخليه و جهت بازرسي به سمت سكو هدايت شود. پس از عبور كانتينر از ايكس‌ري و بازرسي فيزيكي از محموله مشخص مي‌شود كالاي مورد بررسي با اطلاعات اظهاري در سامانه جامع گمركي مطابقت نداشته و كالاي اظهاري با كالاي موجود در كانتينر مغاير و متفاوت است.

در همين راستا بلافاصله ساير اظهارنامه‌هاي در جريان صاحب كالا نيز از سامانه جامع گمركي و پنجره واحد تجاري گمرك فراخوان و مشخص مي گردد اظهاركننده با ارايه اسناد خلاف واقع و جعل كليه اسناد خريد و حمل، كاغذ ديواري و كاغذ روزنامه را با اظهار خلاف به‌عنوان كوكوپيت با مأخذ حقوق ورودي بسيار نازل تر از حيث ارزش و تعرفه اعلام نموده كه از اين طريق ضمن خارج نمودن محموله بدون رعايت تشريفات قانوني ،حقوق و عوارض دولت را نيز صحيح و كامل پرداخت ننمايد. لازم به توضيح است كه كوكوپيت به تراشه هاي درخت نارگيل اطلاق مي شود كه جهت افزايش رطوبت خاك گلخانه اي كاربرد دارد.

طبق اقدامات انجام شده و تاكنون براساس اطلاعاتي كه از سامانه جامع گمركي استخراج گرديده، پرسنل خدوم گمرك شش دستگاه كانتينر كالاي قاچاق موجود در محوطه انبارهاي بندر شهيدرجايي را از اين شركت بازرگاني كشف كرده‌اند. همچنين گزارش وقوع جرم توسط گمرك شهيدرجايي بندرعباس به مرجع قضايي منعكس و در حال پيگيري است. ضمنا به منظور شناسايي اموال و انبارهاي شركت يادشده موضوع با جديت در دستور كار گمرك و سازمان هاي نظارتي قرار دارد.

 

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *