چین بزرگ ترین شریک تجاری آلمان شد

آنچه در این مطلب خواهید خواند

در ادامه جنگ تجاری آمریکا و چین؛
چین بزرگ ترین شریک تجاری آلمان شد/ آمریکا یک گام عقب رفت

مرکز آمار فدرال آلمان اعلام کرد که در سال ۲۰۱۶ میلادی، چین بزرگ‌ترین شریک تجاری آلمان بود و حجم معاملات تجاری دو کشور به ۱۸۰ میلیارد دلار رسید.

به گزارش روابط عمومی بازرگانی سپاهان همرا به نقل از پایگاه خبری «اسپوتنیک»، چین در سال ۲۰۱۶ میلادی به بزرگ ترین شریک تجاری آلمان تبدیل شده و به گفته کارشناسان اقتصادی این موضوع به معنی آن است که چینی ها یک گام دیگر در جهت سلطه بر اقتصاد جهانی برداشته اند.

این در حالی است که پیش از این آمریکا بزرگ ترین شریک تجاری آلمان بود و اکنون چین در راستای جنگ تجاری با ایالات متحده، این جایگاه را از آمریکا ربود و در اختیار خود گرفت.
همچنین بر اساس آمار منتشر شده از سوی مرکز داده‌های آمار فدرال آلمان، حجم معاملات تجاری دو کشور در سال ۲۰۱۶ میلادی تقریبا ۱۸۰ میلیارد دلار اعلام شده است.
البته فرانسه در جایگاه دوم و آمریکا در مرتبه سوم قرار گرفت؛ این در حالی است که ایالات متحده در سال ۲۰۱۵ میلادی بعنوان بزرگ ترین شریک تجاری آلمان بوده است.
بر همین اساس، از زمانی که «دونالد ترامپ» آلمان را متهم به دستکاری در ارزش یورو به منظور بهره برداری بیشتر اقتصادی کرده است، روابط تجاری دو کشور کاهش یافته است و اکنون فرصت مناسبی برای صادر کنندگان چینی بوجود آمده تا از این وضعیت به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.
شایان ذکر است، آلمان سومین اقتصاد بزرگ جهان را در اختیار دارد.

 

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *