صادرات به دبی؛ چرا و چگونه؟

صادرات به دبی

آنچه در این مطلب خواهید خواند

دبی یک مرکز تجاری بین المللی و یکی از قطب های اصلی برای واردات و صادرات در خاورمیانه است. شهری پر از آسمان خراش و در حال رشد که بازاری بی‌نظیر برای محصولات ایرانی است. شاید هم هدف نهایی صادرات به خود امارات نباشد و بخواهید از این کشور به عنوان پل ارتباطی استفاده کنید. در دبی انواع نمایشگاه های تجاری برای همه سلیقه ها وجود دارد. این تنها یکی از ویژگی های بارز دبی است که منجر شده این شهر به یکی از مقاصد مهم تجاری برای بسیاری از کشورها نظیر ایران تبدیل شود. در ادامه می خواهیم بدانیم چرا و چگونه به دبی صادرات کنیم؟

چرا صادرات به دبی؛ مزایای بازار دبی برای محصولات ایرانی

همانطور که می دانید دبی پویاترین مرکز اقتصادی خاورمیانه است و به عنوان قطب اصلی تجاری امرات متحده عربی محسوب می‌شود. اما خود دبی چیز خاصی برای صادرات ندارد و در واقع این کشور با جمع آوری تولید کنندگان قدرتمند جهان، کالاهای آنها را مجددا به سایر کشورهای دیگر صادر می نماید. علاوه بر این دبی دارای یک سیستم بانکی باز است و یک سیاست خصوصی سازی قدرتمندی را تا کنون پیاده سازی کرده است.

امارات کشوری است که سرمایه سر به فلک می‌کشد ولی ثروت این اقلیم به نفت خلاصه می‌شود. نیاز به مواد خوراکی و مواد معدنی در این کشور بسیار بالاست. از قضا ایران در هر دو این دست کالاها مزیت رقابتی دارد. هم نزدیک است به امارات و هم غنی است.

گفتیم که بسیاری از مواد خام معدنی، مواد خوراکی و انواع دیگری از محصولات ساخت ایران مزیت رقابتی در این کشور دارند. میوه، سبجزیجات و محصولات کشاورزی حدود ۴۵ درصد ارزش دلاری صادرات ایران به امارات را تشکیل می‌دهد. یعنی ۱۵۸ میلیون دلار از کل صادرات ۳۵۰ میلیون دلاری. اینها مسیر صادرات به دبی را هموار کرده است. حالا کافی است هر شخصی هر محصولی که دارد را برای فروش به این کشور صادر کند. اگر کار به درستی انجام شود قطعا ماحصل آن پرسود خواهد بود.

در بندر جبل علی دبی، حدود ۱۷۰ خط حمل و نقل در سراسر جهان وجود دارد. این شهر دارای زیرساخت های مدرن و محیط تجاری در سطح جهانی است. از آنجایی که دبی و به طور کلی امارات متحده عربی بسیار غنی است، شرکت ها و شهروندان این کشور از قدرت خرید بالایی برخوردارند. این کشور از بندرها و فرودگاه های بسیار خوبی برخوردار است که صادرات و واردات کالا از دبی را سریع و مقرون به صرفه می کند. دبی از تولید کنندگان و تجار خارجی به خوبی پشتیبانی می کند. این کار به منظور جذب واردات محصول به دبی جهت تولید مجدد و صادرات مجدد است. تمامی ویژگی های مذکور باعث شده تا این شهر مدرن اماراتی به یک مکان مناسب برای صادرات و واردات کالا تبدیل شود.

تجارت ایران و امارات

عمده کالاهای وارداتی دبی شامل فلزات گرانبها، ماشین آلات و تجهیزات، کالاهای مصرفی، مواد غذایی، سیمان، مواد اولیه تولیدی و سایر محصولات نیمه تمام است. صادرات دبی نیز شامل فرآورده های نفتی و گازی سنگین و همچنین فلزات می باشد. بیشتر کالاهایی که از دبی صادر می شوند قبلاً از هند یا دیگر کشورهای آسیایی یا آفریقایی وارد شده اند و پس از وارد شدن به دبی، در شرکت های محلی این شهر مجددا  فرآوری شده و سپس محصولات با قیمت های بالاتری به سراسر جهان صادر می شوند.

مهم ترین کالاهای صادراتی ایران به امارات

کشور ما تاکنون طیف وسیعی از محصولات معدنی، نفتی، کشاورزی و سایر کالاها را به امارات صادر کرده است. فهرستی که در ادامه مشاهده می کنید مهم‌ترین کالاهای صادراتی ایران به امارات در چند سال اخیر است.

  • سوخت‌های فسیلی و مشتقات نفتی
  • آهن، فولاد و مس
  • میوه و خشکبار
  • سنگ‌ها و فلزات گران قیمت
  • سبزیجات و انواع صیفی‌جات
  • سنگ‌ها ساختمانی و سرامیک
  • فلز روی
  • ماهی و انواع آبزیان
  • سرب

جهت کسب اطلاعات دقیق تر در خصوص آمار کالاهای صادر شده از ایران به امارات می‌توانید داده ‌های رسمی گمرک جمهوری اسلامی ایران را مورد بررسی قرار دهید. بیشتر کالاهای مذکور به ترتیب از گمرکات منطقه ویژه شهید رجایی، منطقه ویژه اقتصادی پارس، بندر امام خمینی (ره)، بندر لنگه، منطقه ویژه بوشهر، مشهد، بندر باهنر و دیگر گمرکات کشورمان به کشور امارات صادر شده است.

مشاوره صادرات به دبی 

بازرگانان خارجی که اقدام به صادرات کالا به دبی می کنند باید به خوبی با روش های واردات و صادرات در امارات آشنا باشند. در ادامه نیز به برخی از اطلاعات کلی در خصوص صادرات کالا به دبی اشاره می کنیم. اما برای کسب به روز ترین اطلاعات در خصوص صادرات کالا به دبی به شما توصیه می کنیم قبل از هر گونه اقدامی حتما با مشاوران امور بازرگانی سپاهان همراه تماس بگیرید.

یكی از مهمترین دلایلی كه صنعت تجارت در دبی به این میزان توسعه یافته است، قابلیت بسیار زیاد این شهر در واردات و صادرات محصولات است. بیشتر فعالیت های واردات و صادرات در دبی از طریق شرکت های بازرگانی انجام می شود. بنابراین بازرگانان ایرانی می توانند از طریق یکی از شرکت های بازرگانی مستقر در دبی اقدام به صادرات کالا به این کشور نمایند و یا به صورت مستقل یک شرکت بازرگانی در این شهر افتتاح نمایند.

اولین قدم برای شروع هرگونه فعالیت وارداتی یا صادراتی در دبی ثبت نام در گمرک دبی است. این رویه مستلزم اخذ کد واردکننده یا صادر شده از مرجع می باشد. این شرکت باید مدارک ثبت خود را به سازمان گمرک در دبی ارسال کند. با استفاده از مجوز واردات شرکت های بازرگانی، امکان صادرات محصولات به این کشور فراهم می گردد.

شرایط صادرات کالا به دبی چیست؟

شایان ذکر است یکی از مزیت های بزرگ استفاده از خدمات شرکت های بازرگانی منطقه آزاد در دبی این است که آنها مشمول عوارض گمرکی نیستند. اگر در هر کدام از مراحل واردات و صادرات به دبی با مشکل مواجه شدید و به کمک نیاز داشتید، می توانید با نمایندگان ما در دبی تماس بگیرید.

منبع: companyincorporationdubai

4.3/5 - (16 امتیاز)

8 پاسخ

  1. آیا در دبی سبوس هم بازار داره؟در چه ضمینه ای می شه کار کرد؟می شه زعفران به اندازه یک کیلو برد؟

  2. باسلام و درودبرشما من معدن سنگ گرانیت سبزجنگلی دارم وخواهان ارسال محصولات به صورت نیمه فراوری به امارات هستم وبرای اطمینان مشری اماده مشارکت با صادرکننده یا طرف اماراتی هستم لطفاراهنمایی بفرماییدازکجا وچگونه بایدشروع کنم. برنامه های پیشنهادی شمااگرعملیاتی بشه خیلی خوب ومناسبه

    1. سلام روزتون بخیر
      به کارشناسان مربوطه ارجاع شد در اسرع وقت با شما در خصوص صادرات کالاتون به دبی تماس می‌گیرند.

  3. سلام و وقت بخیر، من در زمینه محصولات چوبی و دکوری کار میکنم، چجوری میتونم محصولات رو صادر کنم. اصلا محصولات چوبی در امارات خواهان دارد و قابل صادر کردن هست؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام
      لطفا با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را در امر صادرات به امارات راهنمایی کنند.

    2. سلام
      من کارگاه برش وحکاکی لیزر دارم
      محصولات من سینی زیر کیک و تاپر تولد وشمع تولد و تاپر مناسبت‌ مختلف با مولتی استایل وچوب ..هست می شود به دبی وارد کرد

      1. با سلام لطفا شماره خود را برایمان ایمیل کنید تا با شما تماس بگیریم یا با شماره 02162015000 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *