وضعیت نابسامان بازار موبایل در این روزها

بازار موبایل

آنچه در این مطلب خواهید خواند

کاهش فروش تلفن همراه در بازار موبایل

مهدی محبی رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی ارتباطی در رابطه با بازار موبایل ، از کاهش 50 درصدی فروش موبایل نسبت به دو ماه پیش خبر داد و کمبود کالا در بازار و کاهش قدرت خرید مردم با گران شدن ارز را از دلایل این کاهش فروش دانست و افزود: با انتقال موبایل از گروه کالایی یک به سه عملا دولت نشان داد که واردات این کالا برای آنها اهمیتی ندارد.

بنابر گفته او از زمان اعلام تک نرخی شدن ارز و واردات با ارز 4200 تومانی 60 شرکت درخواست مجوز خدمات کردند تا بتوانند تلفن همراه وارد کنند که اسامی 30 شرکت در لیست نهایی که ارز گرفته بودند وجود داشت و همه شرکت‌های وارد کننده موبایل موظف هستند که مجوز خدمات را از اتحادیه دریافت کنند. محبی همچنین تصریح کرد: مطابق قانون ما نمی‌توانیم در امور فروش دخالت کنیم و فقط در امور خدمات، اتحادیه ما می‌تواند پذیرای شکایت‌ها باشد.

محبی در رابطه با بالانر رفتن قیمت موبایل در بازار با وجود ارائه ارز دولتی به وارد کننده‌ها گفت:”جدا از اینکه عده‌ای از وارد کنندگان از این وضعیت پیش آمده سوء استفاده کردند و محصولات خود را  با قیمت بالاتری فروختند کاهش عرضه  تلفن همراه در بازار نیز تاثیر زیادی بر افزایش قیمت داشت. وقتی نیاز بازار 3 میلیون گوشی است اما تنها اجازه واردات 700 هزار تلفن همراه داده می شود وضعیت بهتر از این نخواهد شد”.

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی ادامه داد: از موقعی که ارز تک نرخی شده است برخی از واردکنندها خدمات خود را به دیگر شرکت‌ها واگذار می‌کنند تا بتوانند سریع‌تر و با دردسر کمتری گوشی‌های خود را وارد کنند. در واقع به نوعی خدمات گوشی‌های خود را برون سپاری می‌کنند که این امر با اطلاع وزارت صنعت است.

وی خاطر نشان کرد با  ادامه ی وضعیت بد فعالان در این حوزه و ناکافی بودن جنس در بازار و همچنین عدم توانایی خرید مردم در این چند ماه اخیر ممکن است در آینده شاهد تعطیلی برخی از فروشگاه های تلفن همراه در بازار موبایل نیز باشیم.

 

منابع : خبرآنلاین

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *