وضعیت بسیار مثبت صادرات غیرنفتی ایران

آنچه در این مطلب خواهید خواند

حسین مدرس خیابانی، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، آمار فعلی از صادرات غیرنفتی کشور را یک معجزه خواند و افزود: «آمارها نشان می‌دهد که میزان صادرات غیرنفتی ایران از ابتدای امسال تاکنون از مرز ۳۲ میلیارد دلار عبور کرده که با توجه به محدودیت‌ها و تحریم‌هایی که از سوی آمریکا علیه اقتصاد ایران اجرایی شده آمار بسیار مثبتی محسوب می شود. »

به گفته مدرس خیابانی، در شرایط فعلی، صادرات غیرنفتی توانسته پاسخگوی بخش قابل توجهی از نیازهای کشور باشد و عملا در خیلی از حوزه‌ها جانشین درآمد حاصل از صادرات نفت شده است. وی همچنین به نقش مهم سازمان توسعه تجارت در گسترش صادرات غیرنفتی اشاره کرد و گفت: «این سازمان می‌تواند با ایجاد هماهنگی میان صادرکنندگان و دیگر قسمت های اقتصادی و همینطور فراهم کردن مقدمات ضروری جهت توسعه صادرات، به پیش بردن اهداف کشور در این حوزه کمک کند. خوشبختانه در ماه‌های اخیر اقدامات مثبتی در این مسیر صورت گرفته و باید امیدوار بود که این فرایند دنباله دار باشد.»

قائم مقام وزیر صمت، ضمن تاکید بر اهمیت استاندارد در توسعه صادرات غیرنفتی کشور، اظهار داشت: «طبق اعلام سازمان استاندارد، با بسیاری از کشورها توافقات استاندارد وجود دارد ولی لازم است این توافقات را به‌روز کرد. خیلی از حوزه‌ ها قادر هستند در فرایند صادرات غیرنفتی نقش آفرین باشند و در این بین فراهم کردن مقدمات استاندارد با کشورهای مقصد صادراتی، از اهمیت بالایی برخوردار است.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *