رفع ممنوعیت واردات گوشی‌های شیائومی/مشکل کدام مدل‌ها رفع شد؟

رفع ممنوعیت واردات گوشی شیائومی

آنچه در این مطلب خواهید خواند

انجمن واردکنندگان موبایل اعلام کرد به‌دنبال ممنوعیت واردات برخی از مدل‌های پرمصرف گوشی شیائومی به‌دلیل مشکل عدم مسیریابی صحیح سرشماره‌های اضطراری، اکنون با به‌روزرسانی نرم‌افزاری، ممنوعیت واردات آن‌ها طی روزهای آینده برداشته خواهد شد. 

به گزارش سپاهان همراه به نقل از ایسنا، چند ماه پیش، اخباری از ممنوعیت واردات برخی مدل‌های پرتقاضای موبایل از جمله شیائومی به علت مشکل عدم مسیریابی صحیح سرشماره‌های اضطراری، منتشر شد و انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی طی نامه‌ای، درخواست تجدیدنظر در ممنوعیت مجوز ثبت سفارش این برندها را داشت و اعلام کرد که درصورت اجرای این ممنوعیت، مشکلاتی را در عرضه و تقاضا و تامین گوشی مورد نظر کاربران ایجاد می‌کند.

محمدرضا عالیان -سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل– درباره این موضوع گفته بود: از ویژگی‌های شیائومی این بود که هم فناوری‌های روز دنیا را برای مصرف‌کننده به ارمغان می‌آورد، چون استراتژی این برند این بوده و هم نسبت به قابلیت‌هایی که داشت، مقرون به صرفه بود. در زمان مشابه سال گذشته سهم بازار شیائومی ۷ درصدی بود و اکنون به ۳۰ درصد رسیده است. اقبال مصرف‌کننده ایرانی به شیائومی به دلیل برخورداری از فناوری روز دنیا و قیمت مناسب بود و با این اقدام ما این حق را از مصرف‌کننده ایرانی هم ضایع می‌کنیم که بتواند کالایی با این قابلیت‌ها و قیمت مناسب داشته باشد.

همان زمان پیشنهادهایی در راستای حل این مشکل به جای ممنوعیت واردات ارائه کرده است، از جمله دریافت تعهد از بازرگانان برای نصب برچسب روش شماره‌گیری صحیح سرشماره‌های اضطراری و اطلاع‌رسانی مناسب در شبکه‌های فروش و شبکه‌های اجتماعی شرکت‌ها برای آگاه‌سازی مصرف‌کنندگان و همچنین مذاکره و تعامل با سامانه همتا و تصویب کمیته راهبری رجیستری برای ارسال پیامک اطلاع‌رسانی به مصرف‌کننده پس از فعال‌سازی مدل‌های مذکور با هدف آگاه‌سازی مردم از روش شماره‌گیری صحیح این شماره‌ها تا زمان لغو تحریم‌ها.

در این راستا انجمن واردکنندگان موبایل به‌تازگی اعلام کرد با تلاش و پیگیری‌های شرکت‌های واردکننده و در خواست از کمپانی شیائومی، پس از به‌روزرسانی نرم‌افزاری هفت مدل از گوشی‌های شیائومی، ممنوعیت آن‌ها طی روزهای آینده برداشته خواهد شد.

طبق اطلاعات اعلامی، مدل‌ Redmi note 8، مدل Poco x3 gt، مدل Poco m3pro 5G، مدل Mi 11 i، مدل Redmi 9a، مدل Redmi note 10 و مدل Redmi note 10 5G رفع ممنوعیت شده‌اند. دیگر مدل‌های ممنوعه نیز طی هفته‌های آتی پس از به‌روزرسانی، رفع ممنوعیت می‌شوند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *