واردات رنو به ایران 53 درصد کاهش یافت

رنو

آنچه در این مطلب خواهید خواند

شرکت خودروسازی رنو فرانسه از صادرات 5581 دستگاه از محصولات خود به ایران در ششمین ماه سال جاری میلادی خبر داد و این در حالی است که رنو در ژوئن سال گذشته  12048 دستگاه از محصولات خود را روانه بازار ایران کرده بود بنابراین نسبت به مدت مشابه سال گذشته یعنی ژوئن 2017 شاهد کاهش 53 درصدی واردات محصولات این شرکت فرانسوی به ایران هستیم. در واقع  می توان گفت بعد از خروج آمریکا از توافق هسته ای و اعلام بازگشت تحریم ها علیه ایران ،فروش رنو در بازار ایران روند نزولی را طی می کند.  این شرکت فرانسوی چندی پیش نیز اعلام کرده بود از تحریم های آمریکا علیه ایران پیروی خواهد کرد.

بر این اساس مجموع فروش رنو به ایران در 6 ماهه 2018 نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل افت 10 درصدی داشته و به 61354 دستگاه رسیده است.

همچنین چندی پیش مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ، ادامه فعالیت رنو در ایران را بعید دانست و تصریح کرد: با اعمال تحریم ها ، به طور حتم رنو نیز قرارداد خود با ایران را فسخ خواهد کرد. دادفر با تاکید بر این‌که در زمان قرارداد نیز نه قطعاتی وارد و نه خط تولیدی ایجاد شده بود، بیان کرد: رنو از این قرارداد یک طرفه خارج شده است و این قرارداد در واقع بیشتر از یک مانور نبوده است.

دادفر با بیان اینکه سال گذشته سال نسل کشی بخش خصوصی در حوزه واردات خودرو بود ، ادامه داد : قراردادها تنها وعده و امیده واهی بودند که صنعت خودروی ایران را نابود کردند. علاوه بر این او با تاکید بر این که اگر واردات به همان روال گذشته پیش می‌رفت، صنعت خودرو وضعیت بهتری داشت، افزود: برهم زدن بازار، از بین رفتن وقت و کسب و کار از دیگر ضررهای وارد شده به ایران  است.

 

منابع: اقتصاد آنلاین

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *