افزایش همکاری ‌های گمرکی ایران و اقلیم کردستان عراق

ایران و کردستان عراق

آنچه در این مطلب خواهید خواند

مراسم اختتامیه دوره آموزشی ۲۷ نفر از کارکنان گمرک اقلیم کردستان عراق در مرکز همایش‌ های گمرک جمهوری اسلامی ایران برگزار و گواهی‌نامه پایان دوره به شرکت‌کنندگان اعطا گردید. رئیس گمرک اقلیم کردستان عراق نیز طی اقدامی با اعطای تقدیرنامه به مسئولان برگزاری این دوره آموزشی، از خدمات و زحمات آنان قدردانی کرد.

مهدی میراشرفی رئیس کل گمرک ایران، ضمن شرکت در این مراسم با کاک سامال عبدالرحمان عزیز، مدیرکل گمرک اقلیم کردستان عراق دیدار و گفتگو کرد.

هر دو روسا در این دیدار در رابطه با افزایش همکاری‌ های گمرکی و همچنین تسهیل و توسعه تجارت دو جانبه ابراز علاقه کردند. میراشرفی در همین خصوص آمادگی گمرک ایران را برای گسترش روابط گمرکی با اقلیم کردستان عراق اعلام کرد. از دیگر مباحث مهمی که در این گفتگو به آن پرداخته شد می توان به انتقال تجارت گمرکی در رابطه با تبادل اطلاعات و تصاویر ایکس‌ری‌ها، اجرای کنوانسیون تیر، هماهنگی ساعات کار و روزهای تعطیل و مباحث مربوط به ترانزیت کالا اشاره کرد.

علاوه بر این رئیس کل گمرک کشورمان ضمن مطرح نمودن تقاضای ایران در خصوص رسمی شدن مرز سیرانبند بانه، خواستار اجرایی شدن این درخواست که به گفته وی منجر به رشد تجارت و توسعه گردشگری میان طرفین خواهد شد، گردید. مدیر کل گمرک اقلیم کردستان عراق نیز از تلاش های گمرک ایران در برگزاری دوره ‌های آموزشی نظیر دوره آموزشی اخیر برای کارکنان اقلیم خود قدردانی کرده و آمادگی خود را جهت بررسی موضوعات مطرح شده از طرف رئیس کل گمرک ایران اعلام نمود.

گفتنی است در خاتمه دوره آموزشی برگزار شده برای کارکنان اقلیم کردستان عراق، یک یادداشت تفاهم آموزشی بین گمرکات طرفین به امضای مهدی میراشرفی رئیس کل گمرک ایران و همچنین کاک سامال عبدالرحمان عزیز مدیرکل گمرک اقلیم کردستان عراق رسید.

منبع: خبرگزاری مهر

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *