برگزاری بزرگ‌ترین نمایشگاه تجاری عراق با حضور ایران

نمایشگاه تجاری عراق

آنچه در این مطلب خواهید خواند

سید علیرضا صدرزاده، مجری پاویون ایران در نمایشگاه بازرگانی بغداد، ضمن اشاره به شروع بزرگ‌ترین رویداد بازرگانی‌ عراق در 10 آبان ماه سال جاری از اختصاص ۱۵درصد از نمایشگاه بازرگانی بغداد به غرفه‌های شرکت های ایرانی خبر داد.

به گفته وی 112 شرکت ایرانی در چهل و ششمین نمایشگاه بین‌المللی بازرگانی بغداد که در تاریخ 10 الی 19 آبان ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی بغداد برگزار می‌شود، شرکت می کنند.

صدرزاده افزود: «با فعالیت های انجام شده، جمهوری اسلامی ایران بزرگترین پاویون را بین 23 کشور شرکت‌کننده در نمایشگاه دارد و 112 شرکت در حوزه های فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات، مصالح ساختمانی، لوازم خانگی، خودرو و قطعات، مواد غذایی، فرش ماشینی، صنایع دستی و… در این نمایشگاه حضور دارند.» مجری پاویون جمهوری اسلامی در نمایشگاه بازرگانی بغداد در ادامه این نمایشگاه را به عنوان بزرگترین و قدیمی‌ترین نمایشگاه عراق معرفی کرد و گفت: «دوره گذشته حدود 2 میلیون نفر از این نمایشگاه بازدید کرده‌اند.»

وی به سهم قابل توجه شرکت‌ های ایرانی حضوریافته در این رویداد اشاره کرد و افزود: «کل مساحت محل برگزاری نمایشگاه از لحاظ میزان فضای غرفه‌ها حدود 17 هزار مترمربع است که حدود 15 درصد از این میزان یعنی قریب به 2500 متر از مساحت نمایشگاه به شرکت‌های ایرانی اختصاص یافته است. » به گفته صدرزاده حدود 700 شرکت در این نمایشگاه حضور دارند که کشورمان با 112 شرکت حدود 16 درصد از تعداد کل شرکت‌کننده‌ها را به خود اختصاص داده است و میزان فضای نمایشگاهی ایران در این نمایشگاه نیز فاصله بسیار زیادی با رقبای اقتصادی ایران در عراق دارد.

گفتنی است برگزاری این نمایشگاه در کنار آشنایی بیشتر تجار و بازرگانان ایرانی با فضای اقتصادی عراق و سلایق مشتریان، به بازاریابی کالا و محصولات ایرانی و همچنین پیدا کردن شرکای تجاری مناسب به منظور تولید مشترک در عراق کمک می کند.

از ویژگی های بارز این دوره از نمایشگاه تجاری عراق که صدرزاده نیز به آن اشاره کرده است، تشکیل پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها در زمینه فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات است. وی در این خصوص توضیح داد: «این پاویون به‌ تلاش وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با حضور 30 شرکت تشکیل شده که جا دارد از حمایت‌های وزیر ارتباطات و همکارانشان دراین‌باره صمیمانه تشکر کنم.»

منبع : خبرگزاری تسنیم

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *