فروشندگان موبایل قاچاقچی نیستند !!!

ابراهیم-درستی ریس صنف اتحادیه موبایل

آنچه در این مطلب خواهید خواند

ابراهیم درستی  رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل  :

فروشندگان موبایل از اجرای طرح ریجیستری حمایت می‌کنند  زیرا دوست دارند کالایی که به دست مشتری می رسانند، مشکل نداشته باشد.

به گزارش سپاهان همراه رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل در گفت و گو با برنا در خصوص افزایش قیمت موبایل پس از اجرای طرح ریجیستری گفت: گوشی تلفن همراه در سبد خانوار دیده می شود چرا که از وسایل مورد نیاز آنها بوده و تنها بحث مکالمه نیست. امروز بخش بزرگی از جامعه با تلفن همراه تجارت می کنند و کسب و کار آنها از طریق تلفن همراه است. بسیاری از کارشناسان معتقدند تا یک دهه دیگر همه چیز در گوشی تلفن همراه تعریف می شود؛ لذا نوسان قیمت تلفن همراه مسئله ای بی اهمیتی نیست.

درستی در ادامه گفت: اجرای طرح ریجستری با شیب ملایم همراه خواهد بود به همین دلیل فعلا این طرح در حد پایش یکی دو برند در حال اجرا است.
وی در ادامه افزود: همانطور که بارها اعلام کرده ایم، افزایش قیمت دلار بر روی قیمت کالاها اثر دارد. اگر بازار را رصد کنید، تاثیر اختلاف قیمت دلار را در همه کالاها مشاهده می کنید و سوء استفاده معنی ندارد.

وی در ادامه افزود: شرکت های وارد کننده موبایل، کالا را بر مبنای دلار روز قیمت گذاری کرده و سپس در بین فروشندگان توزیع می کنند. این بدان معناست که فروشندگان ما گران فروش نیستند. در بخش ریجستری هم گفته‌ایم، واحدهای صنفی کما فی سابق سود عادلانه خودشان را از فروش کالاها  بردارند.

 استقبال صنف فروشندگان موبایل از اجرای طرح ریجستری

رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل در خصوص اجرای طرح ریجیستری گفت: سود اصلی فروش موبایل قاچاق در بازار ایران که بر اساس تخمین کارشناسان در حدود 2 هزار میلیارد تومان است به جیب قاچاقچیان این کالا واریز می شود. قاچاقچیانی که این کالا را به گمرک نمی برند. اگر کالا از طریق گمرک به بازار وارد شود پول تعرفه آن به خزانه واریز شده و این پول برای کشور خرج می‌شود. واحد های صنفی در سراسر کشور، دوست دارند که این طرح اجرا شود زیرا این صنف سود عادلانه می‌خواهد.

وی در ادامه  افزود: صنف من قاچاقچی نیست. قاچاقچی کسانی بودند که سود سرشار بردند. بنده به عنوان مسئول اتحادیه و معاون اول اتاق اصناف تهران اعلام می کنم، صنف فروشندگان موبایل از اجرای طرح ریجستری استقبال می‌کند. فروشندگان موبایل از اجرای طرح ریجیستری حمایت می‌کنند  زیرا دوست دارند کالایی که به دست مشتری می رسانند، مشکل نداشته باشد.

درستی در ادامه با اشاره به همکاری اتحادیه فروشندگان موبایل با دولت در مورد اجرای طرح ریجیستری گفت: یک بار در سال 95 دولت نسبت به اجرای این طرح اظهار تمایل کرد اما در اجرای آن موفق نبود. در حال حاضر این اتحادیه با همه نهادهای نظارتی تعامل دارد، همچنین با سازمان تنظیم مقررات، گمرک، وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه و سازمان حمایت از مصرف کننده تعامل خوبی دارد. انجمن واردات گوشی تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی متشکل از 43 نماینده هستند و  آنها تضمین کرده اند در زمان اجرای طرح ریجستری سهم بازار را تأمین کنند. امروز واحدهای صنفی مکلف به همکاری هستند.
از دولت حمایت می‌کنیم

درستی در ادامه ضمن تشکر از اجرای طرح ریجیستری توسط دولت گفت: عمده مشکل قاچاق موبایل و اصولا همه کالاها در کشور به دهه 80 برمی گردد. در سال های تصدی این دولت هرچه جلو تر می‌رویم این معضل کم رنگ تر می شود.  با آمدن آقای شریعتمداری افق خیلی روشن تری در اصناف و بخش خصوصی داریم زیرا می دانیم ایشان با هیچ کسی رودربایستی ندارند.

وی در ادامه گفت: ممکن است کسانی در اجرای طرح ریجستری بخواهند سنگ اندازی کنند اما نتیجه نمی گیرند و عزم بخش خصوصی و سه اپراتور، صنف فروشندگان موبایل و همه بخش ها برای اجرای این طرح جزم است. این طرح با شیب ملایم در حال اجرا است و ثبات به بازار باز خواهد گشت.

 

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *