تجارت 5 تریلیون دلاری چین و کشورهای پيراموني طرح یک جاده – یک کمربند

یک جاده یک کمربند

آنچه در این مطلب خواهید خواند

بر اساس گزارش همایش رسانه ای که در روز 27 آگوست با موضوع پیشرفت های 5 سال گذشته و چشم انداز ساخت و ساز مشترک بر اساس طرح”یک جاده یک کمربند” در پکن برگزار گردید، در 5 سال گذشته حجم کل تجارت بین چین و کشورهای امتداد طرح ” یک جاده یک کمربند” به بیش از 5 تریلیون دلار رسیده و بطورمیانگین، سالانه 1.1 درصد رشد داشته است.

کیان کمینگ”معاون وزیر بازرگانی در این همایش گفت: ظرف 5 سال گذشته، تجارت چین و کشور های پيراموني این طرح گسترش یافته و 25 کشور بزرگترین شرکای تجاری چین درامتداد این مسیر بوده اند.

وی یاد آور شد که همکاری سرمایه گذاری چین با کشورهای واقع در این طرح همچنان ادامه دارد. طی 5 سال گذشته، سرمایه گذاری مستقیم چین در کشورهای واقع در این طرح به طور میانگین سالانه 7.2 درصد افزایش یافته و 82 منطقه همکاری اقتصادی و تجاری در این کشورها با مجموع سرمایه گذاری 28.9 میلیارد دلار ساخته شده است. تعداد کل شرکت های ثبت شده در این خصوص 3995 مورد می باشد و مالیاتی به میزبان 2.01 میلیارد دلار به این کشورها پرداخت شده و تعداد 244 هزار شغل نیز ایجاد شده است. علاوه بر این چین ساخت مناطق تجاری آزاد با کشورهای واقع در این مسیر را تسریع نموده و 5 توافقنامه با 13 کشور را امضا و یا ارتقا داده است.

علاوه بر این، در طول پنج سال گذشته، ساخت و ساز های طرح “یک جاده – یک کمربند” با پیشرفت و تمرکز بر روی پروژه های کلیدی، تقویت حمایت مالی و مبادلات فرهنگی ادامه داشته است. برآورد شده که تا سال 2020، تعداد گردشگران بین چین و کشورهای واقع در این طرح به بیش از 85 میلیون نفر و مصارف گردشگری به حدود 110 میلیارد دلار برسد.

منبع : http://epaper.southcn.com/nfdaily/html/2018-08/28/content_7747262.htm

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *