طرح “پنجره فرامرزی” دولت، عامل افزایش هزینه ترخیص کالا

طرح پنجره فرامرزی

آنچه در این مطلب خواهید خواند

در این خبر که به نقل از سپاس در تاریخ ۲۰ آذرماه منتشر شده، خورشید گزدرازی رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی بوشهر در مصاحبه اخیر خود اعلام کرده است که دولت برای کاهش هزینه‌ها و بروکراسی اداری طرح پنجره فرامرزی را به گمرک ابلاغ کرد اما به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم همین طرح باعث افزایش هزینه‌ها از جمله ترخیص کالا شده است. همچنین در زمینه ته لنجی گفت به دلیل افزایش نرخ ارز واردات کالاهایی که توسط ملوانان بیشتر از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس کاهش یافته و همین امر سبب بیکاری بسیاری از ملوان‌ها شده است.

عضو شورای گفتگو بندر بوشهر دلیل بسیاری از مشکلات اقتصادی و کسب‌وکارها را ناشی از تحریم‌ها دانست و گفت نوسانات ارز در اصل از سال گذشته شروع شده‌اند. همچنین به علت عدم واردات توسط برخی از فعالان اقتصادی با وجود دریافت ارز دولتی و نیز عدم ثبت سفارش برخی دیگر، نرخ ارز تا ۲۰ هزار تومان افزایش یافت.

در ادامه گزدرازی با یادآوری نرخ ارز ۱۲۰۰۰ تومانی اذعان کرد چنانچه ثبت سفارش کالا مدیریت و کنترل شود و مشکلات تهیه مواد اولیه برای تولیدکنندگان برطرف گردد نرخ ارز به ۸ تا ۹ هزار تومان خواهد رسید.

سپس گریزی به اوضاع کشور قطر در برابر تحریم‌ها و استقبال این کشور جهت همکاری با ایران کرد. همچنین خاطر نشان کرد که ارز کالاهای وارداتی هرگز نباید از طریق سیستم‌ بانکی وارد کشور شود زیرا باعث کاهش صادرات می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر ابراز کرد که با تلاش‌های صورت گرفته، قرار است واردات دام از استرالیا به قطر و سپس به بوشهر انجام شود. در همین راستا زیر ساخت‌های لازم جهت کشتار دام نیز مهیا شده  تا پس از واردات و طی کردن مراحل تائیدیه بهداشتی بوشهر به عنوان پایلوت واردات و صادرات گوشت گرم در کشور باشد.

منبع: شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *