شعار سال 2019 سازمان جهانی گمرک انتخاب شد

شعار سال 2019 سازمان جهانی گمرک

آنچه در این مطلب خواهید خواند

مرزهای هوشمند برای تجارت، سفر و حمل‌ونقل بدون وقفه

شعار سال 2019 سازمان جهانی گمرک (WCO) با عنوان “مرزهای هوشمند برای تجارت، سفر و حمل‌ونقل یکپارچه بدون وقفه” اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی گمرک ایران، کونیو میکوریا دبیرکل سازمان جهانی گمرک در این خصوص اعلام کرد: سال 2019 به حرکت سریع و هموار کالاها، مسافران و وسایل حمل‌ونقل در مرزها اختصاص خواهد یافت و شعار آن “مرزهای هوشمند برای تجارت، سفر و حمل‌ونقل یکپارچه” (SMART borders for seamless Trade, Travel and Transport) خواهد بود.
گمرکات که با سایر سازمان‌ها در مرزها همکاری می‌کنند در تسهیل تجارت و سفر، آسان‌سازی، استاندارد و هماهنگ‌سازی رویه‌های مرزی و تأمین امنیت مرزها نقش محوری دارند. بنابراین کاملاً ضروری است که برای تحکیم و تقویت بیشتر تلاش‌ها در رابطه با تسهیل جریان کالا و مسافر در فراسوی مرزها نقش رهبری داشته باشد.

میکوریا افزود : به این منظور سازمان جهانی گمرک تعهد می‌کند تا تبدیل مرزها به مرزهای هوشمند و نقش گمرک به عنوان یک هاب مرکزی متصل‌کننده و هماهنگ‌کننده را بهبود بخشد.

 

شعار سال 2019 سازمان جهانی گمرک
با توجه به مطلب فوق باید به معرفی مفهوم مرزهای هوشمند بپردازیم که به وسیله آن می‌توان موجب تسهیل تجارت و سفر و در عین حال کاهش تهدیدات مرزی برای جریان کالا، مسافر و وسایل حمل‌ونقل شد.
منظور از کلمه هوشمند این است که گمرک باید تضمین کند که اصول زیر در مرکز تلاش‌های تطبیقی، اجرایی و تسهیلی گمرک قرار دارد. این اصول عبارتند از: امنیت، قابل سنجش، اتوماسیون، مدیریت خطر و فناوری.

منبع : گمرک نیوز

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *