شرط جدید برای پذیرش شناورهای ایرانی در امارات

کانتینر یخچال دار

آنچه در این مطلب خواهید خواند

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی ضمن اشاره به شرط جدید برای پذیرش شناورهای ایرانی در امارات ، افزود: بنادر امارات اعلام کرده اند واردات میوه از ایران فقط باید از طریق کانتینرهای یخچال دار انجام شود که در لنج های سنتی ما این امکان وجود ندارد.

بهزادیان در رابطه با شروع تجارت دریایی ایران و امارات متحده عربی با رعایت پروتکل‌های جدید بهداشتی گفت: با آغاز شیوع ویروس کرونا، ارتباطات تجاری شناورهای ما با این کشور جنوبی خلیج فارس متوقف شده بود اما بر اساس پروتکل‌های جدید بهداشتی، این ارتباطات تجاری از سر گرفته شده است. به گفته بهزادیان برخی از این پروتکل‌ها شامل «اخذ گواهی بهداشتی از سوی مالکان لنج‌ها و شناورهای محلی»، «صرفاً مواد خشک حمل شود» و «محل نگهداری محموله‌ها مرطوب نباشد»، می‌شود.

وی افزود: برای کشتی‌های ورودی به بنادر ایران نیز برخی پروتکل‌های بهداشتی تدوین شده است و بازرسان ما در صورتی که مورد مشکوکی در کشتی‌ها و شناورهای تجاری وارد شده نبینند، اجازه تخلیه کالا را صادر می‌کنند. اماراتی‌ها علاوه بر در نظر گرفتن  پروتکل‌های بهداشتی، صدور گواهی بهداشتی از بندر مبدأ را هم به موارد مورد نظر، اضافه کرده اند که باید در بندر مقصد، از سوی مالکان شناورها ارائه شود.

صادرات به امارات تنها با کانتینر یخچال دار

وی اضافه کرد: عمده صادرات ایران به امارات، مواد غذایی، میوه و تره بار است و مقامات بندری این کشور اعلام کرده اند که بر اساس شرط جدید برای پذیرش شناورهای ایرانی در امارات ، موارد مذکور باید حتماً با کانتینر یخچال دار به این کشور حمل شود.

مدیرکل بندری سازمان بنادر از تصمیمات مشابه کویت در این زمینه خبرداد و گفت: کویت هم اعلام کرده که به هیچ وجه شناور چوبی را نمی‌پذیرد و فقط شناورهای فلزی را می‌پذیرد. این تصمیم کویت نیز به علت رطوبت پذیر بودن شناورهای سنتی چوبی است.

وی در پایان تأکید کرد: امکان حمل تنها یک یا دو دستگاه کانتینر یخچال دار آن هم بر روی عرشه در لنج‌های سنتی و شناورهای تجاری کوچک ما وجود دارد، اما در مجموع چنین امکانی در لنج‌های سنتی ما نیست؛ در این شرایط احتمالا لندی کرافت ها مجبور به حمل کانتینرهای یخچالی جهت صادرات میوه و تره بار به امارات باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *