ثبت سفارش ۲۰۰ میلیون دلاری برای واردات کاغذ

سفارش ۲۰۰ میلیون دلاری

آنچه در این مطلب خواهید خواند

به گفته عباس قبادی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از ابتدای سال جاری بیش از ۲۰۰ میلیون دلار برای واردات کاغذ ثبت سفارش شده است. وی همچنین کل واردات انواع کاغذ در سال جاری را، حدود ۸۰ میلیون دلار، یعنی معادل ۸۰ هزار تن کاغذ عنوان کرد.

قبادی در خصوص کمبود تولید کاغذ در داخل کشور اینگونه توضیح داد که قبل از گرانی دلار، تولید کاغذ توجیه اقتصادی نداشته و بنابراین بخش اعظمی از نیاز کشور به کاغذ از طریق واردات تامین می شده است. ولی هم اکنون با برنامه ریزی های صورت گرفته توسط وزارت صمت، مقرر شده تا جهت تامین کاغذ از محل تولید در داخل کشور، اقداماتی انجام گیرد. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت این اقدامات را شامل نوسازی ماشین آلات مورد استفاده در صنعت تولید انواع کاغذ، تامین سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی، دریافت مجوز برای استفاده از چوب جنگل ‌های شمال کشور و واردات چوب دانست.

قبادی در ادامه اضافه کرد: ” از میزان ۲۰۰ میلیون دلار ثبت سفارش برای واردات کاغذ از ابتدای سال جاری تاکنون، حدود ۱۵۰ میلیون دلار ارز تخصیص داده شده و ارز مورد نیاز ۵۲ سفارش نیز تامین شده است؛ این در حالی است که کل واردات انواع کاغذ در سال جاری حدود ۸۰ میلیون دلار، معادل ۸۰ هزار تن کاغذ بوده است که نیاز کشور مقداری بیشتر از این میزان است.”

وی در پایان این نشست تاکید کرد: ” در مورد تامین کاغذ مورد نیاز لوازم تحریر تدابیری اندیشیده شده که جلسات آن طی روزهای آینده برگزار خواهد شد.”

منبع: خبرگزاری مهر

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *