آیا سرانجام نرخ طلا در بازار به ثبات می رسد!؟

نرخ طلا

آنچه در این مطلب خواهید خواند

در ماه های گذشته شاهد فروش 7میلیون قطعه سکه از بانک مرکزی ایران بودیم که به گفته نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در طول سال‌های اخیر امری بی سابقه بوده است.

اما به گفته  خدابخشی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس فروش ۷ میلیون سکه تاثیر مثبتی در برنداشت و تنها باعث دوبرابر شدن  سرمایه عده ای شد که توان خرید سکه ها را  داشتند، واین موضوع هیچ تاثیری بر رفاه مردم نداشت و کاری معقول و منطقی نبود،خدابخشی تصریح کرد: ما برای مدیریت نقدینگی همه بازارها از جمله ارز، خودرو و مسکن را باید با هم در نظر بگیریم.

همچنین رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر تهران با بیان اینکه  در دوروز گذشته حدودا ۱۵۰ هزار تومان از حباب سکه ترکیده  گفت فعلا بازار باثباتی داریم و نرخ طلا افزایش نمی یابد و اگر به همین منوال پیش رود به نظر می‌رسد که قیمت‌ها تغییری نخواهد کرد.

وی افزود افت قیمت ها به دلیل تغییرات بازار وکاهش بورس بازی و سفته بازی رخ داده است.طبق گفته او اگرهمین تعادل عرضه و تقاضا در بازار ادامه پیدا کند این موضوع باعث می‌شود حباب قیمت‌ها از بین برود و به این ترتیب نوعی کاهش قیمت به شمار می رود.

محمد کشتی آرای چندی پیش نیز اظهار کرده بود که قیمت جهانی طلا(اونس) کاهش یافته و این امر باعث کاهش بهای سکه در بازار شده است.

کشتی آرای همچنین به دنبال انتشار خبر دستگیری فرد ۵۸ ساله‌ای تحت عنوان «سلطان سکه» که به گفته رئیس پلیس تهران طی یکسال گذشته حدود ۲ تن سکه را توسط افراد و نوچه‌های خود از سطح بازار جمع آوری کرده بود. با خاطر نشان کردن تجارت آزاد سکه و طلا در ایران افزود که این سکه ها به مرور زمان خریداری شده است ..و تنها سازمان بازرسی کل کشور و یا وزارت اطلاعات می تواند به بررسی بحث نقل و انتقالات پول بپردازد و بر آن نظارت داشته باشد و متولی این مسئله اتحادیه طلا و جواهر نیست برای مثال اگر جابه‌جایی رقم بالای ۱۵ میلیون تومان  با کد رهگیری همراه باشد می توان جلوی این اتفاق ها را گرفت تا پولشویی صورت نگیرد.وی افزود: اگر کسی قصد بر هم زدن بازار را دارد باید شناسایی شود زیرا هرگونه اخلال در نظم اقتصادی قطعا اشتباه بوده و باید به آن رسیدگی شود.

 

منبع: خبرآنلاین ، ایلنا

 

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *