روند رو به کاهش قیمت سکه در مدت یک هفته

قیمت سکه

آنچه در این مطلب خواهید خواند

خبرهای رسیده از بازار طلا و سکه نشان دهنده کاهش قیمت در نخستین روزهای هفته جاری بوده است که این کاهش قیمت در ادامه روند هفته پیشین است و به این ترتیب هم اکنون سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و ۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود و همچنین  طلای ۱۸ عیار نیز به ۳۷۷ هزار تومان بازگشته است.

بنابر گزارش های منتشر شده، قیمت طلا تا اوایل مهرماه یک روند صعودی را طی می کرد، به گونه ای که سکه تمام طرح جدید تا مرز شش میلیون هم رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۵۰۰ هزار تومان نزدیک شد ،  اما در دو هفته اخیر بازار  طلا  و سکه با کاهش قیمت روبه رو شد و بنا بر گفته  محمد کشتی‌آرای ، عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر،  هم اکنون قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و ۵۰ هزار تومان است که نسبت به شنبه هفته گذشته، یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان ارزان شده است.

طبق اظهارات محمد کشتی‌آرای، بعد از شوک قیمتی هفته گذشته، امروز ‌قیمت‌ها تقریبا روال ثابت دارند و خریدار و فروشنده به اندازه کافی در بازار وجود دارد و هم اکنون خرید و فروش از سوی مردم در بازار  به سطح متعادلی رسیده است.

کشتی‌آرای در خصوص پایداری ثبات بازار طلا افزود: “بازار طلا اصلا قابل پیش‌بینی نیست و قیمت‌ها بر اساس نرخ ارز و قیمت جهانی طلا تعیین می‌شود.”

به گفته عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر ، نیم ‌سکه و ربع‌سکه نسبت به مدت مشابه هفته قبل  به ترتیب ۵۷۰ و ۲۷۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته اند و  دو میلیون و ۵۰ هزار و یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان فروخته می‌شوند. علاوه بر این سکه یک گرمی امروز در بازار به قیمت ۷۰۰ هزار تومان عرضه شده که نسبت به آغاز هفته گذشته ۵۰ هزار تومان ارزان‌تر شده است.

کشتی‌آرای ، قیمت روز هر گرم طلای ۱۸ عیار در طلافروشی‌ها را ۳۷۷ هزار و ۵۰۰ تومان عنوان کرد و گفت : “در این زمینه شاهد کاهش ۱۱۷ هزار تومانی قیمت هستیم. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که مبنای تعیین قیمت است، یک میلیون و ۶۸۰ تومان قیمت دارد. این در حالی است که در بازار جهانی هر اونس طلا ۱۰ دلار افزایش داشته و به ۱۲۰۳ دلار رسیده است.”

 

منبع : خبرگزاری ایسنا

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *