راهنمای شروع یک کسب و کار اینترنتی برای تجارت کالا

کسب و کار اینترنتی

آنچه در این مطلب خواهید خواند

این روزها اینترنت تقریباً به تمام مردم عادی، امکان دسترسی به دنیای فرصت های آنلاین را داده است. در واقع تجارت الکترونیکی کالا به سراسر جهان از طریق اینترنت، جهشی در دنیای تجارت آنلاین بوده است. بزرگترین مزیت تجارت آنلاین این واقعیت است که می توان به راحتی و بدون محدودیت در هر زمان و مکانی با هر جای دنیا تجارت انجام داد. از آنجایی که بسیاری از مشاغل در سراسر جهان به اینترنت دسترسی دارند، بسیاری از کارآفرینان و شرکت های بازرگانی از اینترنت به عنوان یکی از اصلی ترین ابزارهای توسعه مشاغل وارداتی و صادراتی خود استفاده می کنند. این مقاله به عنوان راهنمای شروع یک کسب و کار اینترنتی برای تجارت کالا قصد دارد ایده های جدید و نکات مهمی را در این خصوص به شما ارائه دهد، بنابراین پیشنهاد می کنیم همچنان با شرکت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا ، واردات کالا از چین ، واردات کالا از دبی و حمل هوایی و حمل دریایی کالا همراه باشید.

شروع تجارت از طریق اینترنت

در حال حاضر بخش بزرگی از معاملات جهانی از طریق اینترنت در حال انجام است. اگر پیش از این درگیر تجارت بین المللی بوده باشید و یا قصد دارید هم اکنون به عنوان یک کسب و کار اینترنتی نوپا فعالیت خود را با وارد کردن و یا صادرات محصولات آغاز نمایید، اینترنت می تواند به عنوان یک منبع اصلی جهت جمع آوری اطلاعات مفید در حوزه کسب و کارتان، تحقیق در بازار آینده، یافتن مشتری و حتی انجام معاملات تجاری آنلاین مفید باشد. در ادامه این مبحث می خواهیم نکات مهمی را در خصوص صادرات کالا از طریق اینترنت بیان کنیم.

صادرات کالا از طریق اینترنت

صادرات مانند هر تجارت دیگری نیاز به برنامه ریزی مناسب دارد. در واقع یک برنامه بازاریابی صادراتی کاملاً مستند و واضح نوشته شده به عنوان نقشه راه موفقیت شما محسوب می شود. مراحل زیر برای هرگونه تلاش صادراتی ضروری است.

کسب و کار اینترنتی

شناسایی محصولات صادراتی

اگرچه، ممکن است در هر زمان، محصولات زیادی را که واجد شرایط صادرات هستند، پیدا نمایید. اما در صورتی که در انتخاب بهترین محصول معیارهای زیر را رعایت کنید، قطعا شانس موفقیت شما به میزان قابل توجهی افزایش می یابد:

  • چندین سال است که این محصول را در بازار محلی عرضه کرده اید و از نتیجه آن راضی بوده اید.
  • به کیفیت محصول خود اطمینان کامل دارید.
  • ارزش و کیفیت محصولتان را مطابق و یا فراتر از موارد مشابه می دانید.
  • در دسترس بودن محصول خود را برای صادرات تضمین می کنید.

شناسایی بازارهای صادراتی بالقوه برای محصولات شما

جهت شناسایی بازارهای صادراتی بالقوه برای محصولاتتان، در ابتدا باید به جمع آوری اطلاعات لازم بپردازید.

برای مثال شما به آمار صادرات کشور خود نیاز دارید تا ببینید که در حال حاضر کدام بازارها محصولاتی شبیه به شما خریداری می کنند. این کار به شما این ایده را می دهد که کدام بازارها برای دستیابی به هدف شما مناسب تر هستند. جدا از بررسی آمارهای مربوط به کشور خودتان، باید آمار صادرات محصولات مشابه از چندین کشور دیگر را نیز مورد بررسی قرار دهید. پس از تجزیه و تحلیل این اطلاعات، برای ارزیابی بیشتر، در میان بازارهای به دست آمده دو بازار را که احتمال موفقیت در آنها بیشتر است انتخاب کنید. این بار به اطلاعات عمیق تری در مورد این بازارها نیاز دارید.

انجام تحقیقات بازار

تحقیقات بازار به منظور شناسایی پتانسیل صادراتی یک محصول در یک کشور هدفمند ضروری است. دو روش برای تحقیق در یک بازار هدفمند وجود دارد.

  • گرفتن اطلاعات دست اول از بازار هدفمند

این امر می تواند از طریق شرکت در نمایشگاه های تجاری، تماس با مشتریان بالقوه، بازدید شخصی از بازار و غیره انجام شود. گرچه این روش از مزیت بزرگی برخوردار است، زیرا می توانید اطلاعات دقیقی متناسب با نیاز خود به دست آورید. با این حال، این کار ممکن است برای بیشتر صادرکنندگان تازه کار و کسب و کارهای نوپا بسیار گران و وقت گیر باشد. بنابراین ما به شما راه دوم را پیشنهاد می کنیم.

  • دریافت اطلاعات از اینترنت و منابع دیگر

با استفاده از اینترنت تقریباً می توانید تمام اطلاعات مورد نیاز را از منابع مختلف به صورت آنلاین دریافت کنید. این اطلاعات عبارتند از: آمارهای تجاری از کشور مورد نظر برای صادرات، مشخصات کشور مقصد و قوانین صادراتی آن، رقبای اصلی، میزان تقاضای بازار هدف، لیست مشتریان آینده و سایر داده های مرتبط با بازار. علاوه بر این مطالعه بر روی جامعه، فرهنگ و سیاست های اجتماعی کشور مورد نظر را فراموش نکنید. این مسئله می تواند در انتخاب بازار مناسب برای کالای شما بسیار مهم باشد.

کسب و کار اینترنتی

فروش محصولات در بازار جهانی

بعد از انتخاب محصول صادراتی و همچنین شناسایی بازار هدف، قدم بعدی آغاز فروش محصولات در بازار جهانی است.

گزینه های مختلفی برای بازاریابی و فروش محصولات وجود دارد:

  • استفاده از خدمات یک شرکت بازرگانی
  • مزیت این روش به کارگیری تجربه و دانش بالای کارشناسان شرکت بازرگانی در تجارت محصولات است. البته این راه حل بیشتر برای تجارت های بزرگ پیشنهاد می گردد.
  • پیدا کردن یک توزیع کننده دیگر برای فروش محصول در بازار
  • یافتن یک توزیع کننده خوب که سابقه فروش بالایی نیز داشته باشد می تواند به عنوان یک راه حل برای فروش محسوب شود. البته در این صورت سود شما کاهش می یابد.

فروش مستقیم به وسیله برقراری ارتباط آنلاین با مشتریان در اینترنت

این راه حل، مناسب ترین گزینه برای شروع تجارت در کسب و کارهای اینترنتی کوچک و نوپا است. در صورت تمایل به فروش محصولات خود از طریق بازارهای الکترونیکی، به روش های زیر توجه نمایید:

  • در اینترنت بزرگترین محل فروش را برای کشور مورد نظر خود جستجو کرده و در آن ثبت نام نمایید.
  • یک وب سایت به زبان بازار هدف خود راه اندازی نمایید. داشتن یک وب سایت خوب و طراحی شده در موفقیت تجاری شما بسیار تاثیر گذار است، چرا که آمارها نشان می دهد حدود 70 درصد مردم جهان از طریق اینترنت در خصوص کالای مورد نظر خود تحقیق می کنند.
  • محصولات خود را برای فروش در فروشگاه های الکترونیکی مجازی اضافه کنید و یا آنها را در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام به نمایش بگذارید. در حال حاضر اینستاگرام به عنوان یک بستر جذاب و رایگان به منظور بازاریابی محصولات در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. پس شما نیز این فرصت را از دست ندهید.
  • در اینترنت فهرست شرکت های خارجی علاقه مند به محصولات مشابه خود را جستجو کرده و با آنها به وسیله تلفن و یا ایمیل ارتباط برقرار کنید.

گفتنی است تجارت بین المللی، مانند سایر مشاغل دیگر، ممکن است ماه ها و یا گاهی اوقات چندین سال برای سودآوری زمان نیاز داشته باشد. اما به کارگیری بسترهای مناسب ایجاد شده در اینترنت برای تجارت و فروش کالا به شما کمک می کند تا با وجود سرمایه گذاری کمتر، سریع تر به هدف خود برسید.

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *