دریافت اطلاعات کالاهای ورودی از 870 شرکت حمل‌ونقل قبل از اظهار به گمرک

آنچه در این مطلب خواهید خواند

دریافت اطلاعات کالاهای ورودی از 870 شرکت حمل‌ونقل قبل از اظهار به گمرک

به گزارش روابط عمومی سپاهان همراه به نقل از گمرک ایران، اطلاعات کالاهای ورودی از طریق 870 شرکت کشتیرانی و فورواردری  قبل از اظهار به گمرک ارائه می‌شود. این اطلاعات از طریق مانیفست الکترونیکی دریافت و در سامانه جامع امور گمرکی تجمیع می‌شود و شرکت‌های حمل‌ونقل در صورتی می‌توانند نسبت به صدور ترخیصیه اقدام نمایند که قبلاً اطلاعات محموله‌های خود را از طریق مانیفست الکترونیکی در سامانه جامع گمرکی ثبت کرده باشند. در سامانه جامع گمرکی برخلاف گذشته که اطلاعات مانیفست کالا به صورت دستی و غیرقابل صحت‌سنجی به گمرک ارائه می‌شد، اطلاعات مانیفست کالا قبل از ورود به گمرک به صورت الکترونیک از شرکت‌های حمل‌ونقل دریافت می‌شود.

 

بر اساس اطلاعات مانیفست الکترونیکی بارنامه به نام صاحبان کالا صادر ونهایتا ترخیصیه از روی بارنامه صادر می شود و یک شماره بارنامه در زمان تسویه حساب به صاحب کالا داده می شود .

به هنگام اظهار الکترونیکی اظهار با همان شماره بارنامه صورت می گیرد و زمانیکه صاحب کالا قصد دارد تا کالای خود را به گمرک اظهار نماید به صورت الکترونیکی با وارد نمودن شماره بارنامه اطلاعات صاحب کالا از روی مانیفست الکترونیکی بر روی اظهارنامه الکترونیکی واردات در سامانه جامع گمرکی درج می گردد.

این اطلاعات پردازش شده در انجام تشریفات گمرکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.بر این اساس تمامی شرکت‌های کشتیرانی و حمل‌ونقل دریایی جهت صدور ترخیصیه ابتدا باید مانیفست کالاهای خود را به صورت الکترونیکی در سامانه جامع امور گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی ثبت نمایند. این کار هم‌اکنون با مشارکت بسیار خوب انجمن کشتیرانی و شرکت‌های حمل‌ونقل دریایی و فورواردرها انجام می‌شود . در تازه‌ترین آمار تعداد شرکت‌هایی که از طریق مانیفست الکترونیکی اطلاعات محموله‌های خود را قبل از اظهار به گمرک ارسال می‌نمایند به 870 شرکت رسیده است.

 

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *