درخواست ارمنستان برای گسترش روابط تجاری با ایران

همکاری ایران و ارمنستان

آنچه در این مطلب خواهید خواند

آرتاشس تومانیان، سفیر ارمنستان در ایران در ملاقاتی با حمید زادبوم ضمن مطرح کردن درخواست ارمنستان برای گسترش روابط تجاری با ایران، ابراز امیدواری کرد تا با بازگرداندن روابط تجاری دو کشور به شرایط پیش از کرونا و انجام تهاتر کالایی، مبادلات تجاری میان دو کشور از سر گرفته شود.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران نیز تاکید کرد: در شرایط شیوع ویروس کرونا و نیاز به اقلام بهداشتی و پزشکی، همکاری‌های خوبی میان طرفین انجام شده و همچنان انتظار داریم با توجه به وجود ظرفیت‌های بسیار زیاد همکاری میان دو طرف، شاهد گسترش مبادلات تجاری میان دو کشور باشیم.

زادبوم افزود: البته شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا نشان داد کشورها وقتی در شرایط بحران و اضطراری قرار بگیرند، تصمیماتی متناسب با منافع خودشان در تجارت بین‌الملل می‌گیرند؛ مانند محدودیت در صادرات و واردات. ایران هم قطعاً برای نحوه حضور در تجارت بین‌الملل بر اساس منافع خود تصمیم می‌گیرد.

گسترش همکاری‌های گمرکی و تهاتر کالا با کالا

زادبوم بیان کرد: با پیگیری‌های مستمر صورت گرفته انتظار داریم گسترش همکاری‌های گمرکی، توسعه منطقه آزاد تجاری مغری، تشکیل کارگروه صنعتی و تجاری و تهاتر کالا با کالا به صورت جدی در دستور کار سال جاری خود قرار گیرد.

سفیر ارمنستان در تهران نیز در این دیدار ضمن اشاره به حجم مبادلات میان دو کشور در سال گذشته از درخواست ارمنستان برای گسترش روابط تجاری با ایران سخن گفت. آرتاشس تومانیان همچنین خواستار دریافت اطلاعات بیشتری در رابطه با قابلیت های صادراتی ایران در حوزه محصولات مرتبط با کرونا شد.

شایان ذکر است در پایان این ملاقات، قرار شد اولین جلسه کارگروه صنعتی و تجاری در اوایل خردادماه جاری بعد از هماهنگی با طرف ارمنی، به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شود و طی آن طرفین راه‌ های عملی جهت گسترش مبادلات تجاری و همینطور حذف و رفع برخی موانع را با یکدیگر مورد بررسی قرار دهند.

منبع: خبرگزاری مهر

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *