خواهان رفع مشکلات بانکی و ویزای بازرگانان ایرانی از سوی چین هستیم

آنچه در این مطلب خواهید خواند

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین:
خواهان رفع مشکلات بانکی و ویزای بازرگانان ایرانی از سوی چین هستیم

در نشستی که دیروز به میزبانی اتاق بازرگانی ایران و چین با هئات تجاری از شورای توسعه تجارت پکن (CCPIT) برگزار می شد، بازرگانان ایرانی به مذاکره با هیئت چینی و بیان مشکلات تجارت با این کشور پرداختند.

 

به گزارش روابط عمومی سپاهان همراه، حبیب الله عسگراولادی رییس اتاق بازرگانی ایران و چین در حاشیه دیدار با هیات تجاری از شورای توسعه تجارت پکن که با حضور نمایندگان بازرگانی سپاهان همراه برگزار شد، گفت: بازرگانان ایرانی که با کشورهای اروپایی کار می کنند پس از مدتی فعالیت ویزای بلند مدت دریافت می کنند ولی بازرگانان ما که سال هاست با چین کار می کنند همچنان مشکل ویزا دارند که امیدواریم دولت چین اقدامی در راستای حل این مشکل انجام دهند.
عسگراولادی در ادامه گفت: مشکل دیگری که برای بازرگانان ایرانی که با چین تجارت می کنند وجود دارد بحث نقل و انتقال پول و مشکلات مالی است. در این خصوص نیازمند گسترش روابط بانکی و استفاده از ظرفیت های بانکی در خصوص مبادلات تجاری هستیم.
رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین افزود: حجم مبادلات بازرگانی ما با چین از 200 میلیون دلار در 25 سال پیش امروز به 40 میلیارد دلار رسیده است که شواری توسعه تجارت چین در این خصوص نقش بسیاری داشته است.
برنامه ریزی ما برای آینده نیز این است که سهم مبادلات خود با چین را 2 برابر کنیم.

 

لین هوایی، رئیس هیئت چینی در ادامه جلسه گفت:
در سال های اخیر شاهد توسعه روابط اقتصادی با ایران هستیم و این موضوع با شتاب خوبی در حال پیشرفت است. در سال گذشته هیئت های زیادی از ایران به چین سفر کردندکه در راس آن ها می توان سفر رئیس جمهور ایران به چین را دانست.
وی ضمن تشکر از ایرانی های حاضر در جلسه آن ها را به نمایشگاه CCPIT که در ماه ژوئن در پکن برگزار خواهد شد دعوت کرد.
مجیدرضا حریری نایب رئیس اتاق ایران و چین ضمن دعوت چینی ها به سرمایه گزاری در ایران افزود: شرکت های چینی باید صرفا از فروش کالا به ایران صرف نظر کنند و به ایران بیایند و با سرمایه گزاری خود به فکر تولید مشترک در ایران باشند.
وی در ادامه گفت: مشکل اصلی اقتصاد کشور ما این روزها خرید و فروش کالا نیست، مشکلی اصلی اشتغال جوانان ما است و همه هیئت های تجاری که این روزها به ایران می آیند باید در راستای این امر قدم بردارند.
اتاق ایران و چین نیز از تمام ظرفیت خد برای ایجاد فضایی مناسب برای سرمایه گزاری و اشتغال در ایران حمایت می کند.

خبر اختصاصی

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *