ترخیص سریع 1048 خودرو دپو شده با پیشنهاد جدید گمرک

ترخیص سریع 1048 خودرو

آنچه در این مطلب خواهید خواند

گمرک ایران به منظور تسهیل روند ترخیص سریع 1048 خودرو وارداتی دپو شده طی یک پیشنهاد جدید به وزارت امور اقتصاد و دارایی خواستار آن شد تا با اصلاح مصوبه ‌های هیات وزیران در رابطه با ترخیص خودروهای وارداتی دپو شده، عبارت مهلت “ترخیص”  را به مهلت “صدور پروانه الکترونیکی” تغییر دهند. این پیشنهاد توسط مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی و امور گمرک ایران، در نشستی با خبرنگاران اعلام گردید.

گفتنی است از حدود دو سال پیش، خودروهای وارداتی به دلایل گوناگونی نظیر ثبت سفارش غیر قانونی و یا تغییر سیاست ‌های ارزی در بنادر، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و اماکن گمرکی دپو شده بودند و برای ترخیص آنها مجوزی ارائه نمی شد، تا این که در نیمه دوم سال گذشته و بر اساس مصوبه هیات وزیران در ۱۶ دی ماه، طبق شرایط تصویب شده مهلت چهارماهه‌ای برای ترخیص خودروها ایجاد شد که این مهلت در نیمه اردیبهشت امسال به پایان رسید، اما هیات وزیران مهلت ترخیص را دو ماه دیگر  نیز تمدید کردند که در نهایت این مهلت در تیر ماه به پایان رسید.

طبق توضیحات ارونقی، در مهلت تعیین شده برای ترخیص خودرو های وارداتی دپو شده در تیر ماه، از حدود ۱۳ هزار دستگاه نزدیک به ۶۶۵۳ دستگاه ترخیص شدند، اما ۱۰۴۸ دستگاه دیگر که برای آنها پروانه ‌نیز صادر شده بود به خاطر پایان زمان تعیین شده برای ترخیص و عدم تکمیل دریافت مجوزهای لازم در گمرک باقی ماندند و همچنین ۳۴۰ دستگاه دیگر هنوز پروانه‌ای برای آنها صادر نشده است. بنابراین اگر با پیشنهاد جدید گمرک به وزارت اقتصاد موافقت شود و مهلت ترخیص به مهلت صدور پروانه تغییر یابد آن گاه این ۱۰۴۸ دستگاهی که پروانه دریافت کرده اند نیز به زودی ترخیص خواهند شد.

منبع: car.ir

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *