تخصیص ارز برای دارو و ملزومات پزشکی

تخصیص ارز برای دارو

آنچه در این مطلب خواهید خواند

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو، از تخصیص ارز برای دارو ، مواد اولیه و ملزومات پزشکی تا سقف مبلغ ۲.۸ میلیارد یورو معادل ۳.۵ میلیارد دلار ، خبرداد و گفت : ارز دولتی با نرخ دلار ۴۲۰۰ تومانی برای دارو در نظر گرفته شده است و در اولین فرصت ممکن، توسط بانک مرکزی و بانک های عامل به آنها اختصاص داده می شود.

وی افزود: فرآیند ثبت سفارش و تایید آن و تخصیص ارز برای دارو و گشایش اعتبار و حتی فرآیندهای ترخیص این کالاها در گمرکات، با پیگیری های وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو و با مصوبات ستاد ویژه اقتصادی دولت در حال انجام است.

جهانپور تاکید کرد: در هفته جاری رئیس سازمان غذا و دارو رسماً این موضوع را به تمامی ادارات کل مربوطه جهت اطلاع به ذی نفعان اعلام نموده و تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی مجاز و متقاضی واردات دارو و مواداولیه و تجهیزات پزشکی باید توجه داشته باشند که پروفرم های ارایه شده فقط با ارز کشور مبدا قابل قبول است و تمامی شرکت های متقاضی واردات این اقلام باید پروفرم بر حسب ارز رسمی کشور مبدا را جهت آغاز و انجام فرآیند ارایه نمایند و پروفرم های ارائه شده بر حسب ارزهای غیر از ارز کشور مبدا پذیرفته نیست.

سخنگوی سازمان غذا و دارو ، افزود: شرکت های مجاز می توانند برای تسریع در تخصیص ارز، ثبت سفارش های خود را انجام دهند. سازمان غذا و دارو در صدد است در همین نیمه نخست سال، حجم عمده واردات دارویی ، مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز حداقل یک سال کشور را از طریق شرکت های متقاضی واجد شرایط وارد کند.

همچنین ایرج حریرچی ، سخنگوی وزارت بهداشت  با حضور در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما با بیان این که ۱۰۰ شرکت دارویی داریم و شرکت‌های دارویی مکلف هستند روی جعبه دارو قیمت را ثبت کنند افزود: مردم می‌توانند به سامانه سازمان غذا و دارو مراجعه کنند و قیمت‌های دارو و اصالت آن را در آن جا ببینند و داروخانه‌ها هم مکلف هستند فاکتور فروش را ارائه کنند.

حریرچی با بیان اینکه بیمارستان‌های دولتی و خصوصی خریدار عمده تجهیزات پزشکی هستند، اضافه کرد: این بیمارستان‌ها مکلف هستند همه تجهیزات پزشکی لازم را تهیه کنند و نباید بیماران را برای تهیه این تجهیزات به بیرون از بیمارستان بفرستند.

 

منابع: خبرگزاری مهر و خبر فردا

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *