برگزاری نمایشگاه ایران امن توسط فعالان بخش خصوصی

آنچه در این مطلب خواهید خواند

برگزاری نمایشگاه ایران امن توسط فعالان بخش خصوصی

مسعود شنتیائی عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران و رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری شرکت های فنی مهندسی حفاظت الکترونیک و شبکه های ایمنی گفت: در تمام دنيا بخش خصوصي در حوزه برگزاري نمايشگاه موفق تر از دولت عمل كرده و از سوي ديگر شركت هاي فعال دنيا در پي آن هستند كه توليدات خود را در قالب نمايشگاه عرضه كنند. 

به گزارش روابط عمومی سپاهان همراه، مسعود شنتيايي با اشاره به برگزاري نمايشگاه ايران امن توسط بخش خصوصي گفت: در سال جديد با شرايط متفاوت از منظر اقتصادي مواجه هستيم. در اين سال اقدام و عمل مورد تأكيد قرار گرفته و از سوي ديگر شاهد لغو تحريم هاي ظالمانه عليه كشور بوده و حضور بخش خصوصي در اقتصاد با جديت دنبال مي شود. اين عضو هيأت نمايندگان اتاق ايران به بحث فناوري اطلاعات و ارتباطات در بخش حفاظت و امنيت اشاره كرد و تصريح كرد كه اين بخش سابقه ي ديرينه اي ندارد و به 10تا15 سال اخير مربوط مي شود. در ابتدا نيروي انتظامي و بخش هاي دولتي از اين مسئله استقبال كردندو متناسب با آن شاهد برگزاري نمايشگاهي با همين مضمون از سوي نيروي انتظامي بوديم كه البته به صورت سالانه برگزار ميشد. براساس اظهارات شنتيايي تا پيش از اين 70تا80 درصد نمايشگاه تجهيزات حفاظتي به بخش هاي دولتي و انتظامي مربوط مي شد و تنها 20تا30 درصد آن به بخش خصوصي تعلق داشت. اين در حالي است كه با ورود هيأت هاي اقتصادي به كشور كه تاكنون بالغ بر 140 هيأت طي 7الي8 ماه گذشته به ايران سفر كرده اند، ضرورت دارد، بخش خصوصي فعال شده و برگزاري نمايشگاه ها را بر عهده بگيرد؛ در تمام دنيا بخش خصوصي در حوزه برگزاري نمايشگاه موفق تر از دولت عمل كرده و از سوي ديگر شركت هاي فعال دنيا در پي آن هستند كه توليدات خود را در قالب نمايشگاه عرضه كنند. اين فعال اقتصادي يادآور شد: در ابتداي اين امر سيستم هاي امنيتي به چند كار مشخص و ساده محدود ميشد اما امروز با توجه به پيشرفت هاي حاصل شده در كشور و ايجاد زير شاخه هاي تخصصي، روند كار تغيير كرده و نيازها افزايش يافته است. در گذشته بدليل پايين بودن تيتراژ مصرف در اين صنعت، توقعات كمتري هم در سطح جامعه وجود داشت ولي امروز ديگر نمي توان با همان سياست هاي قبلي حركت كرد.

باید در بخش توليد فعالتر شد، امروزه شاهد این هستیم که بخشي از نيازهاي كشور توسط توليدات داخلي برآورده مي شود. رئيس هيأت مديره اتحاديه سراسري شركت هاي فني مهندسي حفاظت الكترونيك و شبكه هاي ايمني در مورد تعرفه هاي وارداتي مربوط به اين صنعت نيز توجه به سه شاخص توسط مسئولان را لازم دانست؛ از جمله اينكه توليد مورد حمايت قرار گيرد، تعرفه هاي تجاري در حدي بالا برود كه قاچاق تشويق نشود و چون اين تجهيزات مورد نياز واقعي همه صنايع است، تعرفه ها نبايد موجب شوند كه بدليل بهاي تمام شده كالا، استفاده از آن ها به صرفه نباشد.. اتحاديه سراسري شركت هاي فني مهندسي حفاظت الكترونيك و شبكه هاي ايمني، نمايشگاه ” ايران امن ” را ششم تا نهم مرداد ماه سال جاري برگزار مي كند. اين نمايشگاه نخستين بار و در راستاي اجراي سياست هاي اقتصاد مقاومتي و لزوم حضور جدي بخش خصوصي در اقتصاد به همت اين بخش برگزار خواهد شد.

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *