ایجاد تسهیلات برای واردات تجهیزات مهار کرونا

ایجاد تسهیلات برای واردات تجهیزات مهار کرونا

آنچه در این مطلب خواهید خواند

غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی ایران در جدیدترین مصاحبه خود به لزوم ایجاد تسهیلات برای واردات تجهیزات مهار کرونا اشاره کرد. وی همچنین ضمن یادآوری تاثیر منفی شیوع ویروس کرونا بر روی بسیاری از کسب و کارهای کوچک و احتمال افزایش معضل چک‌های برگشتی و عدم توان پرداخت اقساط بانکی در روزهای آینده از سازمان امور مالیاتی و شبکه بانکی خواستار توجه بیشتر در رابطه با این مساله شد.

شافعی در همین خصوص پیشنهاد داد: «سازمان امور مالیاتی و شبکه بانکی کشور برای مدت دو ماه از پیگیری مجموعه مسائل دست نگه دارند تا واحدها و کسب و کارها از این بحران عبور کنند.»

رئیس بازرگانی اتاق ایران همچنین به تلاش شبانه روزی واحدهای تولیدی زیر مجموعه اتاق بازرگانی و تشکل‌های وابسته به اتاق در همکاری با وزارت صنعت برای تولید محصولات مورد استفاده در کرونا اشاره کرد. اما با این وجود برای جبران کمبودهای تولیدات داخل و واردات تجهیزاتی که تولید داخل ندارند نظیر کیت‌های تشخیص کرونا، خواستار فراهم شدن تسهیلات لازم برای واردات ، آن هم به مدتی محدود شد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران در رابطه با ایجاد تسهیلات برای واردات تجهیزات مهار کرونا توضیح داد: «یکی از تسهیلات مورد نظر واردات مواد و تجهیزات خاص بدون انتقال ارز است که از این طریق می‌توانیم از کمک‌های ایرانیان مقیم خارج نیز بهره‌مند شویم.»

شافعی ضمن تاکید بر آمادگی فعالان اقتصادی برای رفع کمبودهای کشور در مبارزه با ویروس کرونا، فعالیت‌های اقتصادی و فعالان عرصه تولید کشور را متاثر از پیامدهای ویروس کرونا دانست و به رکود برخی از فعالیت های اقتصادی نظیر صنعت هتل داری، رستوران‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی نیز اشاره کرد. وی در پایان به افزایش هماهنگی تعاون و اصناف برای پوشش و رسیدگی به فعالیت‌های اقتصادی متأثر از ویروس کرونا پرداخت و گفت: «در این بین اگر به واقعیت‌ها توجه کنیم و پیش بینی آینده را برای جلوگیری از خسارت بیشتر در مسائل اقتصادی مد نظر قرار دهیم می‌توانیم از وارد آمدن ضربه‌های کاری به اقتصاد کشور جلوگیری کنیم.»

منبع: خبرگزاری مهر

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *