افزایش 52 درصدی صادرات غیرنفتی ایران به چین

آنچه در این مطلب خواهید خواند

طی سه سال گذشت صورت گرفت

افزایش 52 درصدی صادرات غیرنفتی ایران به چین

صادرات غیرنفتی ایران به چین در دوره فعالیت دولت یازدهم 52 درصد افزایش یافت.

به گزارش روابط عمومی سپاهان همراه به نقل از گمرک ایران، صادرات غیرنفتی ایران به چین در دولت یازدهم در مجموع حدود 10 میلیارد دلار رشد داشته است. براساس آمار تجارت خارجی ایران از سال 92 تاکنون صادرات غیرنفتی کشورمان روند افزایشی به خود گرفته است به طوری که در نخستین سال از آغاز به کار دولت یازدهم صادرات ایران به کشور چین در سال 92 به میزان 7 میلیارد و 458 میلیون دلار بوده است در حالی که این میزان در سال 93 به 9 میلیارد و 389 میلیون دلار افزایش یافت که رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد.
در مجموع می‌توان گفت طی سال 88 تا سال 92 میزان صادرات غیرنفتی ایران به چین 18 میلیارد و 767 میلیون دلار بود که این میزان از سال 92 تا هفت ماهه سال‌جاری به 28 میلیارد و 514 میلیون دلار افزایش یافته و در مجموع به میزان 52 درصد رشد داشته است.


شایان ذکر است طی هفت ماهه سال‌جاری سهم کشور چین از کل صادرات غیرنفتی ایران به 18 درصد رسیده است. طی مدت مذکور کشور چین رتبه اول بازار صادرات ایران را داراست و به میزان 4 میلیارد و 438 میلیون دلار این کشور کالای ایرانی خریداری کرده است.
این گزارش می‌افزاید، با توجه به اینکه در ماه‌های پایانی سال شاهد افزایش بیشتر صادرات غیرنفتی به چین خواهیم بود پیش‌بینی می‌شود حجم صادرات ایران به چین در دولت یازدهم به بالای 52 درصد افزایش یابد.

 

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *