افزایش صدور کارت بازرگانی و جواز صنعتی در 6 ماهه نخست سال جاری

جواز صنعتی

آنچه در این مطلب خواهید خواند

طبق گزارشات به دست آمده از وزارت صنعت در ۶ ماهه نخست امسال با رشد قابل توجهی در زمینه صدور کارت بازرگانی و مجوزهای گوناگون روبه رو بوده ایم که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

در این مدت مذکور ۳۵۵۸ کارت بازرگانی و ۱۲ هزار و ۷۰۴ جواز صنعتی صادر گردیده که نسبت به مدت مشابه سال پیش میزان صدور کارت بازرگانی و جواز صنعتی به ترتیب ۲.۴ درصد و ۱۸.۲درصد رشد داشته است. علاوه بر این میزان اشتغال پیش بینی شده برای این جوازها نیز ۲۹۹ هزار و ۹۱۲ نفر بوده که با توجه به پیش بینی اشتغال جوازهای صادره در شش ماهه اول ۱۳۹۷ به میزان ۲۵۹ هزار و ۸۶ نفر، افزایش ۱۵.۸ درصدی داشته است.

در خصوص صدور پروانه بهره برداری صنعتی نیز آمارها نشان می دهد در این شش ماه ۲ هزار و ۹۲۶ پروانه صادر شده که این میزان با در نظر گرفتن پروانه های بهره برداری صنعتی در مدت مشابه پارسال که حدود ۲ هزار و۶۹۸ فقره بوده، افزایش ۸.۵ درصدی داشته است. شایان ذکر است تعداد گواهی‌های کشف صادر شده در شش ماهه نخست امسال افزایش ۴ درصدی نیز داشته است. در شش ماهه اول امسال ۲۳۶ فقره گواهی کشف صادر شده که این رقم در مدت مشابه پارسال ۲۲۷ فقره بوده است. هزینه مربوط به عملیات اکتشافی برای این گواهی‌های کشف نیز ۶۹.۳ درصد افزایش داشته است. در  رابطه با حوزه تجارت الکترونیک نیز تعداد گواهی‌های امضای الکترونیکی صادره با افزایش ۵۷.۷ درصدی رو به رو بوده و به ۷۴ هزار و ۵۸۶ رسیده است.

از طرفی صدور پروانه ‌های بهره برداری در حوزه نرم افزار با افزایش ۱۲۰ درصدی و همچنین میزان اشتغال پیش بینی شده برای آن‌ها ۴۲۱.۱ درصد افزایش داشته است. اضافه بر این صدور جواز خدمات فنی و مهندسی نیز افزایش ۱۹.۲ درصدی داشته است. از سوی دیگر تعداد جواز تاسیس مرکز پژوهش‌های صنعتی و معدنی در شش ماهه اول امسال ۸ فقره بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۶۰ درصدی داشته است. گفتنی است امسال تاکنون ۷۹ پروانه تحقیق و توسعه صادر شده است که نشان دهنده رشد ۱۱.۳ درصدی می باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *