ادامه تجارت ایران و امارات

ادامه تجارت ایران و امارات

آنچه در این مطلب خواهید خواند

فرشید فرزانگان، ضمن اشاره به ادامه تجارت ایران و امارات بیان کرد: صادرات میوه با رعایت ضوابط بهداشتی به این کشور ادامه دارد و در ساعت ۶ تا ۱۳ فروش بار صورت می گیرد، و بقیه روز، بازار تعطیل است.
به گفته رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات، به خاطر شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا و اهمیت سلامتی تمامی شهروندان کشورها، پذیرش و حمل بار صادراتی در تمامی کشورها با پروتکل‌ها و ضوابط بهداشتی اجرایی می گردد.

بر همین اساس، رویه تعیین شده برای پذیرش محموله‌های صادراتی ایران از سوی امارات نیز، به این صورت است که حمل و نقل کالا باید با استفاده از کانتینرهای یخچال‌دار انجام شود. فرزانگان در همین رابطه اضافه کرد: حمل بار میوه و محصولات درختی، جالیزی و سبزی به امارات با لندی کرافت و کشتی در حال انجام است. در خصوص حمل هوایی نیز برخی ایرلاین‌ها کالاهای اساسی را از امارات به سمت ایران حمل می‌کنند که در این رابطه نیز کار با برنامه‌ریزی در حال انجام است.

ادامه تجارت ایران و امارات پس از شیوع کرونا

وی به ادامه تجارت ایران و امارات تاکید کرد و گفت: هیچ‌ توقفی در روابط تجاری ایران و امارات صورت نگرفته اما با توجه به شرایط اجرای برخی پروتکل‌های بهداشتی ممکن است موجب کندی در تجارت شود به نحوی که برای پذیرش برخی کانتینرهایی که نیاز به دریافت مجوزهای خاص نظیر انجام تست و آزمایش دارد، روند صادرات با سرعت کمتری پیش می‌رود.
فرزانگان ضمن اشاره به اعلام قرنطینه امارات از شنبه ۱۶ فروردین 99، گمرک را از مراکز اداری فعال در این دوره دانست و گفت: گمرک از جمله مراکز اداری است که باید به فعالیت خود ادامه دهد و خدمات رسانی نماید؛ اما به هر حال در برخی موارد کار با تأخیر پیش می‌رود که کاملاً امری طبیعی است. فرزانگان یادآور شد: صادرات میوه از ایران به امارات، بسیار حائز اهمیت است که در حال حاضر نیز کار در حال انجام است.

منبع: خبرگزاری مهر

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *