گسترش بازارهای صادراتی سمنان

آنچه در این مطلب خواهید خواند

علی سعدالدین، مدیرکل گمرک استان سمنان اخیرا در جمعی از خبرنگاران، صادرات استان سمنان را در سه ماه نخست سال جاری ۶۰ هزار و ۸۱۰ تن کالا به ارزش ۵۵ میلیون و ۵۹۲ هزار دلار عنوان کرد که نشان می دهد نسبت به مدت مشابه سال قبل، صادرات این استان از نظر وزنی ۲۰ درصد کاهش ولی از نظر ارزش دلاری ۴۹ درصد افزایش داشته است.

به گفته سعدالدین، صادرات این استان از طرف ۸۱ شرکت انجام شده و به طور کلی در این سه ماهه ۶۹ قلم از تولیدات این استان به بازارهای هدف صادر گردیده است. وی در ادامه این گفتگو، نمک، کربنات دی سدیم، کولر آبی، هیدروکربن سبک، کابل زمینی، شمش سرب، سودسوزآور، کرک و پشم حلاجی شده، فروسیلسیوم، قطعات فولادی و.. را از جمله مهمترین کالاهای صادراتی سمنان بیان کرد.

همچنین سعدالدین از افزوده شدن ۱۰ کشور به بازارهای صادراتی استان سمنان خبر داد و افزود:” صادرات این گمرک از 35 کشور به ۴۵ کشور رسیده است و علاوه بر کشورهای هند، عراق، افغانستان، امارات، کرواسی، ترکمنستان، انگلیس، هنگ کنگ، اندونزی، پاکستان، ارمنستان، ترکمنستان، بازارهای جدیدی نظیر کشورهای رومانی، چین، تانزانیا، صربستان و هلند نیز به صادرات استان سمنان اضافه شده اند.

مدیرکل گمرک استان سمنان از کاهش ۲۶ درصدی حجم واردات این استان در فصل بهار امسال خبر داد و گفت: ” در بهار امسال در مجموع سه هزار و ۴۷۱ تن کالا وارد گمرکات این استان شده که ارزش آنها بالغ بر ۱۰ میلیون و ۳۲۰ هزار دلار بوده است. ”

سعدالدین واردات این استان را از ۱۴ کشور عنوان کرد و عمده کالاهای وارداتی را ماشین آلات خط تولید، روغن و قطعات ترانسفورماتور، دستگاه‌های تهیه لبنیات، ماشین‌ های بافندگی، پنبه شانه نزده، مواد اولیه کارخانه‌ها و ….  بر شمرد.

مدیرکل گمرک استان سمنان در پایان نیز  از کشف ۱۶ پرونده قاچاق در گمرک استان در چند ماه اخیر خبر داد و بیان کرد: ” ارزش این کالاها که به ظن قاچاق کشف و ضبط شدند ۴۷ هزار و ۲۷ میلیون ریال است که از نظر ارزش نشان از رشد ۵۴ درصدی و از نظر وزنی حکایت از رشد ۱۵۷ درصدی کشفیات این گمرک در بهار ۹۸ دارد.”

منبع: خبرگزاری ایسنا

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *