کیت تشخیص کووید-۱۹ ایرانی به آلمان صادر شد

کیت تشخیص کووید-۱۹ ایرانی به آلمان صادر شد

آنچه در این مطلب خواهید خواند

در تاریخ 16 اردیبهشت ماه، محموله کیت تشخیص کووید-۱۹ ایرانی به آلمان صادر شد . این کیت که توسط یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان کشورمان ساخته شده است، امروز از فرودگاه امام خمینی (ره) تهران به مقصد آلمان ارسال گردید.

بهروز حاجیان تهرانی، مجری طرح و مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان در این خصوص توضیح داد: محموله کیت تشخیص کووید ۱۹ که شامل ۴۰ هزار تست ساخته این شرکت دانش‌بنیان است، از فرودگاه امام خمینی(ره) تهران به مقصد کشور آلمان صادر شده است.

حاجیان تهرانی به سابقه فعالیت این شرکت در زمینه تولید انواع کیت ‌های تشخیص مارکرهای سرطانی، بیماری‌های عفونی، هورمونی و همینطور بیش از پنج نوع کیت بیوشیمی اشاره کرد و افزود: تا امروز این محصولات به کشورهایی همچون آلمان، ایتالیا، بلژیک، برزیل، کره جنوبی و ترکیه صادر شده است.

حاجیان تهرانی همچنین به زمان کوتاه و دقت و عملکرد بالای کیت‌های تولید شده توسط این شرکت در تشخیص کرونا اشاره کرد و آن را مطابق با تمام استانداردهای روز دنیا دانست. وی در همین رابطه گفت: عملکرد این کیت‌های تشخیص کووید-۱۹ با نمونه‌های خارجی آن مشابه است و می تواند بیماری کووید-۱۹ را در بیماران مشکوک تشخیص دهد.

دریافت استاندارد CE اروپا برای کیت های تشخیص کووید-۱۹

به گفته این محقق کیت‌های تشخیصی ساخته شده در این شرکت موفق شده است پروسه ‌های پیچیده‌ای را جهت اخذ مجوز در داخل کشور طی نماید.

وی از دریافت استاندارد CE اروپا برای این کیت‌ها  نیز خبر داد و گفت: تعداد سازندگان کیت تشخیص کووید-۱۹ هم اکنون حدود ۱۵۰ شرکت و مرکز تحقیقاتی در دنیا هستند که بیشتر این شرکت‌ ها متعلق به چین و آمریکا هستند و هنوز بسیاری از کشورهای توسعه یافته اروپایی موفق به ساخت این کیت تشخیصی نشده اند.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان در پایان گفت:  محموله‌ای که امروز به آلمان صادر شد، شامل ۴۰ هزار تست تشخیص است. علاوه بر این کشورهای ترکیه، اکوادور، برزیل و اسپانیا از جمله کشورهایی هستند که جهت خرید کیت‌ های ساخت ایران‌ برای تشخیص بیماری ناشی از کرونا درخواست داده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *