کاهش قیمت برخی از خودروهای وارداتی

خودروهای وارداتی

آنچه در این مطلب خواهید خواند

بنابر گفته ی سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو شاهد کاهش 100 میلیون تومانی خودروهای وارداتی خواهیم بود و درحالی که ورودی خودرو از گمرکات کشور انجام نمی شود، عرضه خودروهای وارداتی به بازار نمایانگر انبار شدن این کالاست که اکنون با وجود عرضه آن هم خریداری وجود ندارد. موتمنی افزود: اختلاف قیمت خودروهای داخلی در بازار و کارخانه از 1 تا 18 تومان است که این تفاوت قیمت در خودروهای مونتاژی مدل 2008 تا 60 میلیون تومان است.

همچنین رئیس ­اتحادیه فروشندگان خودرو به هم خوردگی تعادل بازار خودرو در چندهفته گذشته را به علت عرضه نشدن این کالا از طرف خریداران عمده عنوان کرد و افزود: با بالارفتن قیمت خودروهای وارداتی در چندهفته اخیر فروش این کالا به صفر رسیده است چرا که این نوع خودروها دارای قیمت جهانی هستند و مصرف کننده با توجه به قیمت جهانی آن خرید خواهد کرد.

موتمنی با اشاره به ورود دستگاه های ناظر به بازار خودرو گفت: متخلفان و احتکار کنندگان خودرو با ورود بازرسان شروع به عرضه کالا در بازار کردند که این روند قیمت خودرو را کاهش داده است و این کاهش ادامه خواهد داشت. موتمنی از تاثیر کارتکس فروشی و ایجاد حاشیه بازار گفت و افزود: هم اکنون تنها شرکت سایپا از این نوع عرضه خودرو جلوگیری کرده است و خودرو را پلاک شده به بازار عرضه می کند این درحالی است که خودرو سازان دیگر همچنان بصورت کارتکسی خودرو عرضه می کنند.

وی افزود که فروش عمده خودرو شامل تخفیف هایی از طرف شرکت تولید کننده به خریدار خواهد بود و این تخفیف ها به دست مصرف کننده نمی رسد چرا که خریداران عمده خودرو باید این کالا را با قیمت مصوب به بازار عرضه کنند ولی این رویه هنوز انجام نشده است.
علاوه بر این ها  با تاکید بر ورود سازمان صنعت معدن و تجارت و سازمان حمایت به بازار خودرو و نظارت بر وضعیت آن­ گفت: اگر به موقع خودرو تحویل داده شود و پیش فروش های کوتاه مدت انجام شود،​­ بازار خودرو آرامش بیشتری خواهد گرفت و یکی از راهکارهای ساماندهی بازار خودرو،​ ثبت اطلاعات خرید و فروش این کالا در کشور است که برای انجام این کار، سامانه ای در چندسال گذشته طراحی شده­ ولی تاکنون بهره برداری ­نشده است و با شروع فعالیت این سامانه، ما شاهد شرایط بهتری در بازار خواهیم بود.

منابع : خبرگزاری تسنیم و خبرآنلاین

 

 

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *