چای، کاغذ، کره و حبوبات وارداتی با دلار 9000 تومانی ترخیص می شوند

دلار 9000 تومانی

آنچه در این مطلب خواهید خواند

بانک مرکزی طی یک بخشنامه‌ جدید به مدیریت امور بین الملل ۲۷ بانک عامل، میزان مابه‌التفاوت دریافتی برای ترخیص محصولاتی نظیر چای، کره، کاغذ و حبوبات وارداتی را اعلام کرد. گفتنی است پیرو این نامه که حاوی کدهای تعرفه‌ای مرتبط با تصمیمات کمیته بند 3-4 مصوبات کمیته تنظیم بازار در نشست 13 خرداد ماه، در رابطه با واردات چای، کره، حبوبات و کاغذ می باشد، موارد زیر ذکر شده است:

  • در صورتی که که تامین ارز به منظور گشایش اعتبار اسنادی، ثبت برات اسنادی و همچنین حواله ارزی برای واردات کره، حبوبات، چای و کاغذ با نرخ رسمی 4200 تومانی به ازای هر دلار، صورت پذیرفته ولی هنوز کالای مربوطه تا تاریخ 18 خرداد امسال ترخیص نشده است، قبول اسناد حمل مربوطه و صدور اعلامیه تامین ارز، به شرط دریافت مبلغ 4800 تومان به ازای هر دلار بر مبنای نرخ روز تبدیل ارز از متقاضی با رعایت دیگر مقررات مربوطه خواهد بود. البته آن بانک ملزم است وجوه مابه‌التفاوت دریافتی را سریعا به حساب شماره شبای خزانه‌دار کل کشور نزد این بانک واریز نماید. همچنین باید آمار اطلاعات مذکور در لبه مابه‌التفاوت سامانه تامین ارز ثبت گردد.
  • در رابطه با موارد تامین ارز شده با نرخ‌ های کمتر از 4200 تومان به ازای هر دلار، همچون نرخ ‌های مبادله‌ای و آزاد، باید اضافه بر دریافت مابه‌التفاوت 48 هزار ریال، مابه‌التفاوت معادل ریالی ارز تامین شده نیز تا مبلغ 4200 تومان به ازای هر دلار از متقاضی گرفته شود.
  • همچنین در خصوص مواردی که اطلاعیه تامین ارز آن بر مبنای نرخ رسمی پیش از ابلاغ این بخشنامه منتشر گردیده است، در صورت مراجعه واردکننده برای پرداخت مابه‌التفاوت مبلغ 48 هزار ریال به ازای هر دلار، بانک مربوطه ملزم خواهد بود تا در کنار دریافت و واریز مابه‌التفاوت مذکور، نسبت به صدور تاییدیه تسویه حساب مربوطه خطاب به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و همچنین رونوشت به وزارت صنعت، معدن و تجارت (مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، تامین و تنظیم بازار) و ذکر نام شرکت، شماره ثبت سفارش، شماره و تاریخ پروانه گمرکی حاکی از ترخیص قطعی کالا، تناژ و ارزش محموله اقدام نماید.

لازم به ذکر است در پایان این بخشنامه به این نکته اشاره شده است که کارمزدهای مرتبط با نقل و انتقال و تبدیل ارز نیز مشمول پرداخت مابه‌التفاوت مقرر فوق الذکر خواهند بود. در ادامه می توانید اسناد مربوط به این بخشنامه را مشاهده نمایید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *