افزایش صادرات آمریکا به خاطر ویروس کرونای چین به تاخیر افتاد

آنچه در این مطلب خواهید خواند

به گفته مشاور اقتصادی عالی کاخ سفید، ویروس کرونای چین مانع از اجرایی شدن به موقع فاز اول توافق تجاری میان چین و آمریکا شد و به همین خاطر افزایش صادرات آمریکا به این کشور به تاخیر افتاد.

البته لری کودلاو در مصاحبه جدید خود با شبکه فاکس بیزنس گفته است: «این ویروس که خیلی از کارخانه‌ها و شهرهای چینی را تعطیل کرده و سفرها به چین را کاهش داده است، روی زنجیره تامین کسب و کار تاثیر فاجعه باری نخواهد داشت.» با توجه به اظهارات این مقام دولتی آمریکا، شیوع سریع ویروس کرونا مانع از افزایش خرید کالاها و خدمات آمریکایی توسط چین خواهد شد. در فاز اول توافق تجاری، چین موافقت کرده‌ است میزان ۲۰۰ میلیارد دلار کالا و خدمات آمریکایی در مدت دو سال خریداری کند. تحت این توافق، چین خرید کالاهای آمریکایی را در سال اول اجرای توافق به میزان ۷۶.۷ میلیارد دلار و در سال دوم به میزان ۱۲۳.۳ میلیارد دلار افزایش می‌دهد که بالاتر از سقف واردات ۲۰۱۷ چین از آمریکا است. این طرح همینطور از اصلاحاتی برای بهبود حقوق مالکیت معنوی و محدود کردن انتقال اجباری فناوری به شرکتهای چینی برخوردار است. علاوه بر این در این توافق بندی آمده است که به تعویق افتادن اجرای تعهدات در صورت وقوع یک فاجعه طبیعی یا رویداد پیش بینی نشده خارج از کنترل طرفین را پیش بینی کرده است.

شایان ذکر است کمیسیون بازبینی اقتصادی و امنیتی آمریکا-چین اعلام کرده که تاکنون کشور چین هیچگونه درخواستی جهت معافیت یا لغو تعهداتش نداشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *