ورود چینی ها به بازار خودرو آمریکا

بازار خودرو آمریکا

آنچه در این مطلب خواهید خواند

ورود چینی ها به بازار خودرو آمریکا

پس از مدتها گمانه‌زنی مبنی بر اینکه هیچ خودروساز چینی توان رقابت و ورود به بازارهای آمریکا را ندارد، بالاخره «جیلی»، به‌عنوان تنها خودروی چینی موفق به ورود بازارهای آمریکا شد و توانست رکوردشکنی کند.

به‌گزارش روابط عمومی سپاهان همراه به نقل از بیزینس اینسایدر، برای سال ها گفته می‌شد که امکان ندارد خودروسازان چینی بتوانند به بازارهای آمریکا راه پیدا کنند اما خودروی «جیلی» با ورودش به بازار آمریکا خط بطلانی بر این باور کشید و خط‌ شکنی کرد. دلیل اینکه گفته می‌شد خودروهای چینی در بازار آمریکا جایی برای جبران ندارند خیلی ساده بود: برای آنها سهمی باقی نمانده بود تا بتوانند در بازارهای آمریکا صاحب شوند. همچنین، بازی قدیمی ورود خودروهای عالی به بخشی که مغفول مانده یا همیشه با خلف وعده مواجه بوده، هیچوقت جواب نداده است.

همچنین، برای خودروسازان چینی، رقابت بر سر قیمت، مانند رقابتی که میان کیاموتورز و هیوندای وجود دارد، گزینه مناسبی نیست ضمن اینکه تمام خودروسازانی که در آمریکا اقدام به فروش خودرو می‌کنند، پیشنهادات خود را بسیار بهبود داده‌اند و مشتریان دیگر مانند سابق مجبور نیستند مبلغ زیادی را برای خرید خودرو بپردازند. همچنین، در بحبوحه بحران‌های مالی، فورد ناگهان تصمیم می‌گیرد تا کارآیی خود را با معرفی برندهای پرمیوم افزایش دهد. در بین این خودروسازان، ولوو نیز به چشم می‌خورد که نام خودرا به عنوان یک تولیدکننده بین‌المللی برای ورود به بازارهای آمریکا مطرح کرد.

برندهای خودروسازی اغلب اوقات، هرگز شاهد افزایش فروش خود نبوده‌اند بلکه یا کمرنگ شده‌اند یا به کلی ناپدید شده‌اند. زمانی که فورد تلاش می‌کرد محصولات خود را در بازار آمریکا به فروش رساند، ولوو و جنرال‌موتورز نیز تلاش می‌کردند محصولات خود یعنی هامر، ساتورن و ساب را در بازار آمریکا به فروش رسانند. حال، جیلی، خودروساز چینی در سال 2010 میلادی با صرف مبلغ 2 میلیارد دلار اقدام به خرید برند لوکس ولوو کرده و از آن زمان تاکنون منتظر بوده‌ایم ببینیم خودروی چینی این برند سوئدی چه شکلی خواهد بود؟ در حال حاضر تنها مدل سدان اس60، تنها خودروی چینی است که در آمریکا به فروش می‌رسد. این خودرو با کسب 5 ستاره در تست ایمنی تصادف همچنان ادامه دهنده راه پر افتخار ولوو خواهد بود. حال باید منتظر ماند و دید آیا آمریکایی‌ها هم به خرید خودروهای چینی روی خوش نشان می‌دهند؟

ترجمه: اقتصاد نیوز

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *