برگزاری اولین نشست بررسی گسترش مبادلات تجاری با کشورهای ساحلی دریای خزر

آنچه در این مطلب خواهید خواند

نخستین نشست وزرای اقتصادی تجاری کشورهای ساحلی دریای خزر در تاریخ بیستم مرداد ماه در شهر آوازه ترکمنستان برگزار گردید. در این نشست وزرای اقتصاد کشورهایی نظیر ایران، ترکمنستان ، روسیه ، قزاقستان و همچنین معاون وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان حضور داشتند. محمدباقر عالی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران با حضور در این همایش از توانمندی های صنعتی، معدنی و همچنین زیرساخت های تجاری ایران سخن گفت و بر توسعه مبادلات تجاری کشورمان با تمامی کشورهای همسایه مخصوصا کشورهای ساحلی خزر تاکید کرد.

وی از دریای خزر به عنوان دریای صلح و دوستی نام برد و افزود:” برگزاری نخستین همایش اقتصادی خزر، زمینه‌ اجرایی کردن مفاد موافقتامه همکاری اقتصادی تجاری کشورهای ساحلی را فراهم می‌آورد.”

علاوه بر این معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، در جهت افزایش مبادلات با کشورهای ساحلی دریای خزر در رابطه با موضوعات گوناگونی نظیر صنعت، کشاورزی، فناوری های نوین، انرژی، گردشگری و دیگر زمینه ‌های مورد علاقه اعلام آمادگی کرد. عالی در پایان این نشست بر ضرورت تقویت همکاری مناطق ویژه اقتصادی و آزاد ایران با دیگر کشورها در اجرای برنامه ها و پروژه های مشترک سرمایه گذاری نیز تاکید نمود.

منبع:  خبرگزاری مهر

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *