بررسی آخرین وضعیت تعامل شرکت‌های خارجی با ایران از زبان نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران

آنچه در این مطلب خواهید خواند

به گزارش اقتصاد آنلاین پدرام سلطانی ، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران روز یک‌شنبه سوم تیر ماه در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با حضور وزیر امور خارجه به بررسی آخرین تعاملات شرکت‌های خارجی با بخش خصوصی در حوزه اقتصاد پرداخت و گفت: طبق آخرین اخبار؛ شرکت‌های بزرگ روسی تعامل خود را با ایران متوقف کرده‌اند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: یک بانک ترکیه‌ای که عمده فعالیت‌های بانکی بین ایران و ترکیه را انجام می‌داد نیز فعالیت خود را متوقف و اعلام کرده که حساب‌های ایران بسته می‌شوند.

او همچنین در زمینه فعالیت‌های شرکت‌های اروپایی اضافه کرد:‌ شرکت‌های مختلف اروپایی اعالام کرده‌اند که بیشتر از دو ماه دیگر نمی‌توانند در این فعالیت کنند. همچنین کویت، سنگاپور، هنگ‌کنگ و تایوان نیز اعلام کردند بیش از این نمی‌توانند با ایران کار کنند.

سلطانی در ادامه افزود:‌ شرکت‌های کره‌ای و ژاپنی اعلام کرده‌اند فقط تا ماه جولای میلادی در ایران فعالیت خواهند کرد و پس از آن فعالیت خود را متوقف می‌کنند. همچنین هند نیز گفته مجبور است تعاملات خود را با ایران قطع کند.

او در ادامه گفت: سرمایه‌گذارانی که در استارت‌آپ‌های ایرانی سرمایه‌گذاری کرده‌اند اعلام کردند که مجبورند از ایران بروند.

سلطانی درمورد پیش‌بینی بخش خصوصی نسبت به افزایش نرخ ارز گفت: استعلامی که از بخش خصوصی گرفته شده که بررسی شود چه پیش‌بینی‌ای درمورد ارز دارند. 88 درصد از این بخش اعلام کردند رقم ارز از چیزی که روز گذشته در بازار اتفاق افتاده بالاتر نخواهد بود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان این‌که گفته می‌شود بازگشت تحریم‌ها این بار نسبت به قبل با سرعت بیشتر رخ خواهد داد، گفت: ما به عنوان سربازان بخش خصوصی امید به دیپلماسی وزارت خارجه داریم و امیدواریم گره فعلی با مذاکره و دیپلماسی حل شود.

منبع: اقتصاد آنلاین
به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *