نظارت از مرحله تولید و یا واردات تا فروش و توزیع کالا

نظارت از مرحله تولید

آنچه در این مطلب خواهید خواند

عباس قبادی، یکی از برنامه های وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت را رصد کالا از مرحله تولید تا توزیع در قالب یک سامانه ی الکترونیک عنوان کرد و افزود: ” قرار است از طریق این سامانه از مرحله تولید یا واردات تا فروش و توزیع کالا در کشور رصد شود.”

معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص فواید این سامانه اضافه کرد:”به کمک این سامانه مشخص می شود که کالا از کدام مبادی با چه قیمت و ارزی وارد شده و به کدام انبار و از آنجا به کدام شرکت پخش رسیده است و اینگونه زنجیره تولید تا توزیع به طور کامل رصد می شود.” به گفته قبادی هم اکنون طراحی این سامانه الکترونیک رصد کالا تکمیل گردیده و به طور پایلوت در استان هرمزگان در حال اجرا است.

قبادی سامانه الکترونیک رصد کالا را زیر سامانه جامع تجارت دانست و مرحله بعدی این فعالیت را طراحی اپلیکیشن این سامانه بیان کرد که در این صورت مردم قادر خواهند بود از طریق تلفن های همراه خود از قیمت چندین قلم کالایی که در این سامانه وارد می شود، اطلاع پیدا کنند.

معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین تاکید کرد:” سامانه جامع تجارت ۶۰ تا ۷۰ درصد در مراحل نهایی شدن است البته برخی دستگاه ها همکاری نکردند که قرار شده تا مهلت مقرر همگی به این سامانه بپیوندند.”

گفتنی است سامانه جامع تجارت درگاه واحدی است که سامانه های بیش از ۳۰ دستگاه دیگر کشور به آن متصل می شوند، البته این اتصال با افزوده شدن به گمرک به طور 100 درصد تکمیل خواهد شد. از این سامانه در پاییز سال گذشته توسط محمد شریعتمداری وزیر وقت صنعت معدن و تجارت و همچنین محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی گردید. از اهداف اصلی راه اندازی این سامانه مدیریت توزیع کالا در کشور است. که در این صورت، امکان شناسایی کانال های غیر مجاز توزیع کالا و حمایت از شرکت ‌هایی که در چارچوب قانون فعالیت می کنند، میسر می شود.

منبع: www.irna.ir

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *