اعلام لغو تحریم های صورت گرفته علیه یک شرکت چینی از سوی آمریکا

لغو تحریم ها علیه یک شرکت چینی

آنچه در این مطلب خواهید خواند

به نقل از چندین خبرگزاری معتبر، احتمالا آمریکا تا چند روز دیگر، تحریم‌های مرتبط با ایران علیه واحدهای شرکت نفتکش کاسکوی چین را لغو خواهد کرد. یک منبع آگاه در شرکت نفتی بزرگ چینی در همین خصوص به رویترز گفته است: « نشانه‌هایی را مبنی بر حذف کاسکو از لیست تحریم‌های آمریکا یافته ایم.»

البته صنعت انرژی چین منتظر است که این اقدام به صورت رسمی از سوی واشنگتن اعلام گردد. یک منبع آگاه دیگر در لندن در همین خصوص افزود: «واشنگتن به لغو این تحریم‌ها در آینده ای نزدیک اشاره کرده است. با این حال وزارت‌ خزانه‌داری و وزارت‌خارجه آمریکا در‌این‌باره هنوز اظهارنظر نکرده‌اند.» همچنین به گفته ژانگ ژنگ، مدیر روابط سرمایه‌گذاری در شرکت حمل‌ونقل انرژی کاسکو، این شرکت هنوز از هیچ‌گونه تغییری در رابطه با وضعیت تحریم‌ها مطلع نشده است و در صورت ایجاد تحول، اخبار ضروری را اعلام خواهد کرد.

گفتنی است رئیس‌جمهور آمریکا، سپتامبر سال پیش شعبه شرکت کاسکو در دالیان را در لیست تحریم‌ها قرار داد. این اقدام منجر به افزایش بی سابقه کرایه حمل نفت شد. شرکت تابعه کاسکو در دالیان تنها از ۴۰ نفت‌کش برخوردار است، اما اقدام واشنگتن باعث شد تا این شرکت در خصوص لازم‌الاجرا بودن این تحریم ها برای شرکت مادر نیز که ۱۰۰۰ کشتی در اختیار دارد دچار ابهام گردد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در طی اعلام دو بار معافیت به شرکت‌ها اجازه داد تا به تدریج مبادلاتشان را با شعب شرکت کاسکو کاهش دهند. آخرین معافیت صادرشده از سوی واشنگتن در تاریخ ۴ فوریه به پایان می‌رسید. یکی از مشاوران شرکت کاسکو گفته است که موضوع تحریم واحدهای شرکت کاسکو، در گفت‌وگوهای تجاری میان آمریکا و چین مطرح گردیده است.

منبع: دنیای اقتصاد و خبرگزاری فارس

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *