مهم‌ترین بازارهای شنزن (معرفی ۴ تا از بهترین مرکز خریدهای شنزن)

بهترین بازارهای شنزن

آنچه در این مطلب خواهید خواند

شنزن در دهه 80 میلادی به‌عنوان یک منطقه ویژه اقتصادی معرفی شد و از آن زمان یکی از سریع‌ترین پیشرفت‌ها را در تاریخ شهرهای اقتصادی داشته است. به‌واسطه موقعیت مناسب جغرافیایی، بازارهای شنزن به مبدأ خرید برای خارجی‌ها و خصوصاً خاورمیانه‌ای‌ها تبدیل شده است.

در این نگارش سعی داریم با یکی از تأثیرگذارترین شهرهای چین که به شهر تجارت الکترونیکی معروف است بپردازیم و جذابیت‌ها و معرفی بازارهای شنزن بپردازیم.

پیشنهاد خواندنی؛ واردات از چین

تاریخچه شهر شنزن

شنزن شهرستانی در جنوب مرکزی گوانگدونگ، در جنوب شرقی چین واقع شده است. در سال 1979 شهر مرزی کوچک با حدود جمعیت 30000 نفر بود که به‌عنوان یک ایستگاه گمرکی بین سرزمین اصلی چین و هنگ‌کنگ فعالیت می‌کرد. در همان سال‌ها این شهر نوپا وام‌های قابل‌توجهی از دولت برای رشد خود دریافت نمود و برای ساخت تأسیسات آب، برق، جاده‌های جدید، مسکن، مدارس و ارتباطات استفاده نموده است تا به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل گردد.

از سال 1980 این شهر با سرعت فوق‌العاده‌ای پیشرفت کرد، زیرا مقدار زیادی سرمایه داخلی و خارجی در آنجا سرمایه‌گذاری شد. دستمزدها و استانداردهای زندگی در منطقه ویژه اقتصادی به طور قابل‌توجهی بالاتر از میانگین در چین بود و تعداد زیادی از کارگران و متخصصان برای کار در کارخانه‌هایی که لوازم الکترونیکی، دارویی، مواد شیمیایی، منسوجات، مصالح ساختمانی و غذاهای فرآوری شده تولید می‌کردند، به آن سرازیر شدند. این رشد خارق‌العاده در منطقه ویژه اقتصادی نیز تولید مرغ، دام و سبزیجات در منطقه کشاورزی اطراف را نیز تحریک کرد.

نرخ رشد سریع در منطقه به «سرعت شنزن» معروف شد و موفقیت این پروژه در این شهر ساحلی، دولت چین را بر آن داشت تا چندین شهر ساحلی دیگر را به مناطق ویژه اقتصادی تبدیل کنند و نوسازی را در زمینه‌های مختلف شروع نمایند.

از جمله اقدامات مؤثری که در شنژن صورت گرفت رونق بازارهای سهام بود که به پیشرفت این شهر در سیاست‌های جدید کمک بسزایی کرد.

راه‌های ارتباطی شهر شنزن

راه‌آهن شنژن که از شمال غربی به گوانگژو، از شمال به پکن و از شرق به استان فوجیان امتداد دارد. بزرگراه‌ها همچنین شهر را به گوانگجو و همچنین سایر شهرهای ساحلی استان متصل می‌کنند همچنین یک فرودگاه بین‌المللی بزرگ و پایانه‌های کانتینری بندری بزرگ در حومه شهر ساخته شده‌اند.

پیشنهاد خواندنی؛ معرفی ۱۱ بازار عمده فروشی گوانجو چین

برترین بازارهای خرید در شنزن

شنژن به‌عنوان شهری مدرن و درحال‌توسعه مراکز خرید مختلفی دارد. یافتن مراکز خرید بزرگ و لوکس کار آسانی برای مشتریان، به شمار می‌آید.

مرکز خرید MixC

مرکز خرید شنزن چین

مرکز خرید MixC بزرگ‌ترین مرکز خرید سرپوشیده در منطقه تجاری شهر شنژن است. این مرکز خرید یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین مراکز خرید این شهر از نظر فضای خرده‌فروشی است و مساحتی در حدود  188 هزار مترمربع را پوشش می‌دهد.

گوچی، لویی ویتون، پرادا، بولگاری، و بسیاری از فروشگاه‌های لوکس دیگر میزبان فضای خرده‌فروشی این مرکز خرید هستند. اگر در حین خرید، بودجه شما به ابتیاع این برندها قد نداد، H&M و فروشگاه‌های میان‌رده مشابه را نیز می‌توانید در MixC پیدا کنید.

فروشگاه‌های بزرگی در زمینه خرده‌فروشی، پذیرایی، سرگرمی، اوقات فراغت، ورزش و بسیاری چیزهای سرگرم‌کننده دیگری در این مرکز خرید دیده می‌شود. فروشگاه‌های بزرگ، فروشگاه‌های شاخص برندهای بین‌المللی، بوتیک‌ها، فودکورت‌ها، پیست یخ سرپوشیده با استاندارد المپیک، زمین‌بازی بزرگ پویا و سالن‌های سینما در این مرکز خرید وجود دارد.

مرکز خرید Yitian Holiday Plaza

این قصر در مرکز شهر واقع شده است و مجتمعی لوکس برای خرید، استراحت همراه با هتل‌های مجلل است.

مرکز خرید Yitian Holiday Plaza شنزن

کوکو پارک

تنها مرکز خریدی که در پارک ایجاد شده، کوکو نام دارد. محیط داخلی این پارک کاملاً شیک و یکی از لوکس‌ترین مراکز خرید شهر است. همچنین این مرکز خرید دارای امکانات غذاخوری، خرید و سرگرمی با غذاهایی بسیار عالی است.

این مرکز خرید دارای 3 طبقه اصلی است. در طبقه اول، بوتیک‌های طراحان بین‌المللی، جواهرات، ساعت‌ها، بوتیک‌های کلاسیک، سالن زیبایی و لوازم جانبی موبایل است و در طبقه دوم آن فروشگاه‌های تجاری و تفریحی، لباس‌های مد زنانه، باشگاه‌های ورزشی، سالن‌های پذیرایی بین‌المللی، غذاهای خانگی، فروشگاه‌های صوتی و تصویری است. در طبقه سوم رستوران‌های لوکس، مراقبت‌های زیبایی و اسپا قرار دارد.

خیابان زنان Huaqiang

در این خیابان لوازم مختلفی برای بانوان به فروش می‌رسد و انواع کالاهای برند معروف در این خیابان قرار دارد و به بیان ساده بهشتی است برای خانم‌های عاشق خرید.

سایر مراکز خرید در شنزن

انواع مراکز خرید مانند پلازا خرید Jinguanghua، مرکز خرید Donghai، Futian Center و Luohu Commercial City همگی مراکز خرید بزرگ و معروف در شنزن هستند. به‌خصوص شهر تجاری لوهو، نزدیک بندر لوهو (گمرک لوهو) است، می‌توانید قبل از عبور از بندر از آنجا برای رسیدن به هنگ‌کنگ دیدن نمایید.

سخن پایانی

شرکت بازرگانی سپاهان همراه با سه دهه تجربه در زمینه واردات گامی فراتر گذاشته است که به‌وسیله تیم مجرب خرید و منبع‌یابی امکان واردات از منطقه ویژه اقتصادی شهر شنزن را برای بازرگانان گران‌قدر فراهم آورده است. اگر به دنبال واردات قطعات تخصصی هستید هم اکنون با ما تماس بگیرید تا از بهترین خدمات کارشناسان مجرب هلدینگ سپاهان همراه بهره‌مند و از تجربه‌ای ایمن و مطمئن استفاده نمایید.

4.4/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *